Az elemzés szerint egyes beszállítók, amelyeknek fogyasztói köre kiegyensúlyozottabb - vagyis a Volkswagen nem szerepel vásárlóik között túl nagy súllyal - még jól is járhatnak, ha fogyasztóik piaci részesedést hódítanak el a Volkswagentől a botrány hatására.
A Moodys elemzői emellett azzal is számolnak, hogy a Volkswagen termékkínálatának összetételében átmeneti átrendeződés lesz a dízelmotorokról a benzinmotorokra, és ebből hasznot húzhatnak azok a beszállítók, amelyek elsősorban a benzinmotoros modellek alkatrészeire szakosodtak.
A Volkswagen most dolgozza ki a teszteredmény-hamisítási botrányban érintett, már forgalomba került 11 millió jármű kijavításának módszereit, és ez szoftver- és hardvermódosításokat egyaránt jelent majd. Ez is potenciálisan több megrendelést hozhat a károsanyag-kibocsátást szabályozó alkatrészek beszállítóinak.
Az egyik legnagyobb londoni pénzügyi-gazdasági elemzőház, a Capital Economics szakértői a Volkswagen-botrány várható közép- és kelet-európai gazdasági hatásairól összeállított tanulmányukban szintén azt jósolták, hogy ha észlelhető lenne is a Volkswagen járművei iránti kereslet bármilyen visszaesése, azt valószínűleg ellentételezné más márkák keresletének növekedése.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Autoblog.com)