Jump to content

Néhány érdekesség a tavalyi autógyártásról

2015. 09. 11. 11:35

Az Európai Unióban gyártott összesen 3,6 millió autó 21 százaléka a közép-kelet-európai régióban gördült le a futószalagról 2014-ben.

A közép-kelet-európai országokban összesen 33 autógyár működik, és a régióban 2013-ban több mint 850 ezren dolgoztak az autóiparban.

A Coface elemzése szerint a térségben elsősorban Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szlovéniában és Romániában jelentős az autógyártás mértéke. "A Skoda és a Dacia két olyan rendkívül erős helyi márka a régióban, amely a külföldi tőkebefektetések magas szintjének köszönhetően versenyben maradt a globális piacon" - írta a Coface.

Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a teljes ipari termelés 10 százalékát teszi ki a járműgyártás. Szlovákiában a teljes export 25 százalékára rúg a járműipari kivitel.

A közép-kelet-európai autógyártás ugyanakkor nagymértékben függ a külföldi kereslettől, hiszen a járművek nagy része külföldi piacokra - elsősorban az eurózóna országainak piacaira - készül.

Közép-Kelet-Európa belső keresletére jó hatással van, hogy a helyi háztartások szerint javultak a kilátások. A költésre való nagyobb fokú hajlandóság eredményeként egyre több autót adnak el a régió gazdaságaiban. A vásárlók pedig nemcsak magánszemélyek, hanem azok a vállalkozások is, akik bővíteni szeretnék személyautó- vagy haszongépjármű-flottájukat. A haszongépjárművek iránti megnövekedett keresletnek pozitív üzenete van, főleg a lengyel gyárak számára, mivel a kishaszongépjárművek jelentős része ott készül - mondta a szakértő.

További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.

(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Youtube)