Jump to content

Keleti szomszédunknál jelentősen esett az új autók eladása

2015. 09. 02. 17:52

Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban éves szinten. Ez a visszaesés alapesetben hatalmas differencia lenne, viszont a jelenlegi helyzetükben egyáltalán nem meglepő.

Az augusztus végéig tartó időszakban 26 011 új autót értékesítettek, ebből 3464-et augusztusban.

A nyolc hónap eladási statisztikái alapján a legkeresettebb márka a Toyota volt, éves szinten azonban így is 41 százalékkal adtak el belőle kevesebbet. A második helyen a Renault állt (-31 százalék), a harmadikon az ukrán ZAZ (-58 százalék), a negyedik helyen pedig a Nissan (-27 százalék). Az ötödik legkeresettebb márka a KIA volt, amely 21 százalékkal növelte értékesítését éves összevetésben idén az első nyolc hónapban.

Vajon az összesített eladási számok továbbra is ilyen ütemben fognak csökkenni? Ha igen, akkor több márka is kivonulhat abból a térségből, elvégre láthattunk már ilyenre példát.

(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Eandt Theiet)