A Suzuki mostanáig főleg exportmodelljeit szerelte fel 1300–2000 köbcentis dízelmotorokkal, amiket vagy külső beszállítóktól rendelt, vagy más gyártók licence alapján gyártott. Indiában azonban kereslet mutatkozik a dízelüzemű motorváltozatokra is, így a Suzuki megalkotta E08A jelű, saját fejlesztésű, kéthengeres, 800cm3-es dízelmotorját.
Az E08A esetében a motorblokk alumíniumból készül, a kéthengeres motor pedig megengedi, hogy kisebb üzemanyag-elosztó egységet és turbófeltöltőt alkalmazzanak, ami együttesen a motor tömegének csökkenéséhez vezet. A kisebb sűrítési aránynak és a nagy köztes hűtőnek köszönhetően a motor nagy nyomatékot ad le a kis fordulatszám-tartományban, és takarékosan bánik az üzemanyaggal is. A kéthengeres dízelerőforrásokra jellemző kisfrekvenciás rezgést a lendítőkerék optimalizálásával sikerült csillapítani.
A hajtóművet a Celerióba úgy szerelték be, hogy a motor felfüggesztése, a merev karosszéria és a zajszigetelő anyagok enyhítsék a kisfrekvenciás rezgést és a motor kopogását, kényelmesebbé tegyék az utazást. A Celerio dízelváltozata Indiában 3,62 liter/100 km fogyasztási csúcsteljesítményt ért el.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Suzuki.hu | Fotó: Desktopwallpaperhd)