A 235 newtonméternyi nyomatékmaximum széles platón, 2000 és 4000/perc között áll rendelkezésre, így mindössze 4,9 liter üzemanyag fogy 100 kilométeren. A háromhengereshez hasonlóan nagyon halkan jár, aminek érdekében rezonanciamentes blokkot, két részre osztott olajteknőt, hangszigetelt és a hengerfejbe integrált kipufogócsonkot, akusztikailag lecsatolt nagynyomású befecskendező fúvókákat, zajcsillapító szelepfedelet, és simán futó, kis súrlódású vezérmű-láncot kapott.
Egyedül a könnyűfém blokk tíz kilót takarít meg az aktuális 1.4-es turbó öntött acélblokkjához képest, és ezzel jól illik a hatékony Astrába. Míg az Opel 1.0 Turbo háromhengeresénél a praktikus méret volt a cél, az új 1.4 Turbo esetében a nagy terhelés esetében is optimális hatékonyság egyensúlyáról van szó.
Az Opel hozzátette, hogy ugyanennek a motornak lesz egy kisebb teljesítményű 92 kW/125 lóerős változata is.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Opel.hu | Fotó: Opel.hu)