Jump to content

Hazánkban készül az új Astra 1.4-es turbója

2015. 06. 20. 16:00

A 150 lóerő teljesítményű, teljesen alumíniumépítésű gépet a közvetlen, centrális benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés is hasonlatossá teszi az ADAM és Corsa modelleknél néhány hónapja bemutatott, teljesen alumíniumépítésű motorjához.

A 235 newtonméternyi nyomatékmaximum széles platón, 2000 és 4000/perc között áll rendelkezésre, így mindössze 4,9 liter üzemanyag fogy 100 kilométeren. A háromhengereshez hasonlóan nagyon halkan jár, aminek érdekében rezonanciamentes blokkot, két részre osztott olajteknőt, hangszigetelt és a hengerfejbe integrált kipufogócsonkot, akusztikailag lecsatolt nagynyomású befecskendező fúvókákat, zajcsillapító szelepfedelet, és simán futó, kis súrlódású vezérmű-láncot kapott.

Egyedül a könnyűfém blokk tíz kilót takarít meg az aktuális 1.4-es turbó öntött acélblokkjához képest, és ezzel jól illik a hatékony Astrába. Míg az Opel 1.0 Turbo háromhengeresénél a praktikus méret volt a cél, az új 1.4 Turbo esetében a nagy terhelés esetében is optimális hatékonyság egyensúlyáról van szó.

Az Opel hozzátette, hogy ugyanennek a motornak lesz egy kisebb teljesítményű 92 kW/125 lóerős változata is.

További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.

(Forrás: Opel.hu | Fotó: Opel.hu)