Jump to content

Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban

2015. 04. 07. 14:00

Több mint 53 ezer új személygépkocsit adtak el az első negyedévben Csehországban, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a Právo című napilap kedden az autóipari szövetségre hivatkozva.

A legnagyobb érdeklődés a hazai Skoda márka iránt van, amelyre az értékesített autók 32 százaléka esik. A Skoda Auto a január-márciusi időszakban 29 százalékkal növelte eladásait, 16 884 autót adott el. "A márka történetében ez volt a mindenkori legjobb negyedév" - nyilatkozta Lubos Vlcek, a csoport csehországi értékesítési igazgatója.

A második helyen a Volkswagen áll, amelynek eladásai az első három hónapban 65 százalékkal 6493 autóra emelkedtek. A harmadik helyet az amerikai Ford, míg a negyediket a román Dacia foglalja el. Különösen a Dacia Duster iránt van a csehek körében nagy érdeklődés. A Dusterből az első negyedévben mintegy 1200 darab kelt el.

Piaci elemzők becslései szerint a csehországi autóiparra az idén jó év vár, és várhatóan legalább 210 ezer új személygépkocsit értékesítenek, ami éves szinten minimum 10 százalékos növekedést jelentene. A legkeresettebb modell továbbra is a Skoda Octavia, amelyből 5811 darabot vettek meg a csehek, a második helyen a Skoda Fabia áll 3326 eladott darabbal, míg a harmadik a Skoda Rapid 3212 darabbal. A negyedik a Volkswagen Golf, míg az ötödik a Hyundai i30-as modell.

További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.

(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Eandt Theiet)