Az érdekképviseleti szervezet szerdán az MTI-nek küldött közleményében azt írta: 2011 óta a kabinet alig tett valamit a közösségi közlekedés akadálymentesítéséért.
Emlékeztettek arra, a kedden megjelent kormányrendelet szerint a D2 kategóriába tartozó kisbuszokkal közlekedő, parkolási kártyára jogosult mozgáskorlátozott embereknek kérelmükre visszatérítik a megyei és országos, 10 és 30 napos matrica árának felét.
Arra hívták fel a figyelmet, hogy ez ugyan könnyebbséget jelent majd néhány száz, súlyosan mozgáskorlátozott embernek, akiknek az elektromos kerekesszéke csak nagyobb járművekben fér el, de a januártól kiterjesztett útdíjat továbbra is fizetniük kell, ahogy közel negyedmillió "sorstársuknak" is.
A MEOSZ azt közölte, nem értik, hogy a kormány miért nehezíti meg a mozgáskorlátozott emberek közlekedését, ahelyett, hogy minden eszközzel támogatná a munkába, iskolába járásukat.
Azt is írták, a kormány úgy alakította át a súlyosan mozgássérült embereket segítő autóvásárlási támogatást, hogy a választható új gépkocsik egyike sem felel meg a kerekesszékesek jelentős részének.
Emlékeztettek, a MEOSZ évek óta jelzi problémáit és a megoldási javaslatait a kormány felé, és remélik, hogy szakmai egyeztetés kezdődik végre a mozgáskorlátozott emberek közlekedési lehetőségeinek javításáról.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Pénzcentrum)