A terjedelmes összeállításból kiderült, hogy az indiai Tata Motors tulajdonában lévő, brit székhelyű Jaguar Land Rover országszerte értékesített négyhengeres luxusterepjárójának vezetése közben a sofőrök rendellenességeket tapasztaltak, mint például hirtelen leállás menet közben vagy nehézkes hátramenetbe kapcsolás.
A márkaszerviz díjmentesen kicserélte a hibás sebességváltókat, ám a probléma fennmaradt - állították a megszólalók. Az autótulajdonosokat egy alkalommal a kapcsolódó szoftver frissítésére kérték, de ez sem segített.
A Land Rover (China) a sorozatos panaszokat végül azzal utasította el, hogy az autóvezetők túlságosan gyorsan vezettek, és ez okozta a meghibásodást.
A CCTV oknyomozói ugyanakkor a birtokukba került levelekből kiderítették, hogy a cég már jó ideje tudatában volt a problémának, és erről bizalmas információt közölt a mérnökeivel.
A Land Rover egyelőre nem jelentette be minden idők eddigi legsikeresebbnek tartott modelljének a visszahívását, amit a kínai televíziós műsor szakértői nehezményeztek. A műsorban megszólalt jogászok szerint a gyártónak ilyen esetben - a rejtett veszély miatt - kötelessége lenne intézményesen eljárni. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a panaszok, balesetek és egyéb kapcsolódó adatok szakmai összegzésére van szükség.
A Range Rover Evoque átlagára Kínában 100 ezer dollár (29 millió forint) körül mozog. A Tata csoport tavaly októberben jelentette be, hogy a Chery kínai autógyárral egy 400 ezer négyzetméteres üzemben közösen megkezdik a Range Rover Evoque gyártását Sanghaj északi részén. A kínai gyártású autókat február elsejétől lehet megrendelni. A Jaguar Land Rovernek jelenleg Kína a legnagyobb piaca.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Land Rover)