Végre-valahára debütálhatott a Ferrari 488 GTB, amely eléggé vegyes érzéseket váltott ki az emberekből. Ennek oka a motorháztető alatt található turbómotor, melyet sokan okkal nem kedvelnek. Mégis mi ennek az oka? Nos, nézzük:
A szerkezet célja az, hogy a belső égésű motor teljesítményét azonos hengerűrtartalom mellett növeljük, vagy hatásfokát a kipufogó gázok energiájának további felhasználásával gyarapítsuk. A teljesítménynövelés egyik legegyszerűbb módja ez, mindemellett alkalmazásával változik a motorkarakterisztika, csökken(het) a motor élettartama, a fogyasztás pedig gázállás arányában nő, ha kihasználjuk a keletkezett teljesítménynövelési lehetőséget. További hátránya a turbófeltöltőnek, hogy a motor főtengelye és a turbótengely között nincs mechanikus kapcsolat, így a gázadásra bizonyos késleltetéssel reagál, ez az ún. "turbólyuk" jelenség. Tehát a turbómotorok ezért taszítják az autó-fanatikusokat, főleg, ha egy sportjárgányról van szó.
A tűzpiros szerkezetben egyébként egy 3,9 literes V8-as motor kapott helyet, amely 661 lóerős teljesítményre, valamint 760 Nm nyomaték kipréselésére képes. Ezen felül a belső elektronikája át lett gyurmázva, a karosszériát frissítették, az aerodinamikáját továbbfejlesztették, továbbá a belső teret felülvizsgálták.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Szerző: Nagy Ádám | Fotó: Ferrari)