Jump to content

Íme, a Mercedes új versenyautója

2015. 02. 28. 13:24

Nem meglepő módon az új Mercedes AMG GT3-ról is szivárogtak ki képek a 2015-ös Genfi Autószalont megelőzően. A Versenyjárgány számos apróbb, de még annál is több nagyobb változáson esett át. Tekintsük is át, hogy mi az, amit tudunk a hivatalos debütálás előtt álló Merciről.

Kezdjük azzal, hogy rengeteg pacsi, csók, vagy akár keksz jár a dizájnért felelős mérnököknek, hiszen elképesztően brutálisra sikeredett ez a szerkezet. Még mielőtt piedesztálra emelnénk az AMG GT3-at, gondolkodjunk el azon, hogy képes lesz-e azt a szintet hozni, mint az elődjei. Nos, ennek a kérdésnek a megválaszolása igazán sok komponensből áll. A specifikációk alapján mindenképp versenyképes az új Mercedes, viszont előbb tudni kéne a vetélytársak helyzetét is. Magyarán: „Kizárt dolog, mert nem tudom”.

Az utcai AMG-hez képest, egyértelműen szélsőségesebb aero csomaggal ruházták fel a GT3-at. Az első, ami nekem feltűnt, hogy a kocsi elülső részéből mintha valami kiállna. Ez valóban nem optikai csalódás, hiszen azokat légelterelés céljából szerelték fel, így az első két kereket kevesebb külső hatás éri. Haladva hátrébb a művészien megformált vonalakon, feltűnnek a méretes diffúzorok, illetve a hatalmas hátsó szárny.

A németek előtérbe helyezték a járgány súlycsökkentését is, elvégre ez nagyban növeli a végsebességet. Éppen ezért több panelje szénszálas kialakítást kapott. A sárgacsíkos motorházteteje alatt egy 6,3 literes V8-as egység lapul meg, amelyhez egy hatfokozatú szekvenciálisan vezérelhető sebességváltó kapcsolódik.

Az új Mercedes AMG GT3-nak egyébként olyan remekművekkel kell majd felvennie a harcot, mint például a Porsche 911 RSR, az Audi R8 LMS, a Bentley Continental GT3, a Ferrari 458 Italia GT3, a McLaren 650S GT3, és a Lamborghini Huracán GT3. Szép kis felhozatal!

További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.

(Szerző: Nagy Ádám | Fotó: Mercedes)