Jump to content

Jöhet a Veyron utód

2015. 02. 12. 12:02

A napokban elkelt az utolsó (450.) Bugatti Veyron, ami azt jelenti, hogy a gyártó számára egy igen sikeres korszak ért véget.

A Volkswagen csoport fennhatósága alá tartozó Bugatti számára egy korszak ért véget. Értesülések szerint, a Veyron utódjának névadója, az egykori Forma-1-es pilóta, Louis Chiron. Erre a sportautóra még várni kell közel egy évet (legjobb esetben).

Az Automobile értesülései szerint, a szénszálas kialakítás változatlanul megmaradna, ám a belső már annál inkább megváltozik. Kezdjük a motorral, ami továbbra is egy 8 literes négyturbós W16-os erőforrásból fogja meríteni az aszfaltra szánt teljesítményét. De a Chiron hajtáslánca már közvetlen befecskendezéses, továbbá a négy turbóból kettő elektromos lesz. Ezeknek és még néhány apróbb változtatásoknak köszönhetően, 1200 helyett 1500 lóerőt lesz képes kipréselni magából a belső blokk.

Csak hogy tovább fokozzam a kedélyeket, a gyorsulása is fejlődni fog. A Veyron 2,5 másodperc alatt éri el a 100-as határt, ami elképesztő teljesítmény. Nos, a Chiron a hírek szerint még ezt is túl fogja szárnyalni.

Sokan arra számítottak, hogy a jövő évben fog debütálni az új Bugatti, viszont az Automobile értesülései szerint még várnunk kell erre. Ennek egy egyszerű oka van, hiszen a koncepció-autó első tesztelései során, a ki- és beszállás nem volt elég kényelmes, így a főtervezőnek ki lett adva a feladat, hogy kicsit át kellene gyurmázni azt.

Érdekesség: A 2005-ben legyártott Veyron az igazat megvallva nem érte el az 1200 lóerős határt, illetve a 431 km/órát, mert erre a 2010-es Super Sport kiadás volt képes. A nagyobb levegőszükséglet miatt átszabták a levegőbeömlőket, valamint módosítottak a légterelőkön is. Ezen felül a teljes karosszéria szénszálból készült, a lengéscsillapítókat pedig a jobb menettartás érdekében áthangolták.

További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.

(Szerző: Nagy Ádám | Fotó: Bugatti)