Ezzel a márka 12,3 százalékos részesedést elérve megtartotta első helyét a személyautók és kisteherjárművek magyarországi piacán. A Ford márkakereskedők 2013-ban még 7882 darab új járművet adtak el, ami 8,7 százalékos növekedés volt az előző évhez képest. Az MTI kérdésére a cégnél elmondták: 2015-re minimum 10 százalékos bővülésben bíznak, összhangban a piac várt növekedésével.
A közleményben kiemelték: különösen jól teljesített a márka a 26,6 százalékkal növekvő magyarországi kishaszongépjármű-piacon: a 2013. évi eladásokat 42,7 százalékkal tudta meghaladni. 3345 jármű értékesítésével 16,1 százalékos piaci részesedéshez jutott.
A kiemelkedő teljesítményt Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója a közlemény szerint a márka sikeres modellportfóliójának, ezen belül is a teljesen megújult haszongépjármű modelleknek tulajdonítja. Kiemelte a kis- és középvállalkozások (kkv) vásárlásainak megélénkülését.
Magyarországon a Ford 2014. évi teljes értékesítésében 87,1 százalék a volt flottavásárlás, zömében a kkv-szektorszámára. A piacon átlagosan 76,9 százalék volt a flotta-, illetve 23,1 százalék a magánvásárlók aránya 2014-ben.
A piaci átlagnál magasabb arányt a Ford esetében az magyarázza, hogy az értékesítéseink 30,8 százaléka haszongépjármű, és ezeket 94,3 százalékban jogi személyeknek értékesítik.
A Ford magyarországi márkakereskedői hálózata jelenleg 33 tagú. A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítési Kft. árbevétele 2013-ban 43 milliárd forint volt, 2014-re pedig 60 milliárd forintot várnak. A Michigan állambeli Dearborn központú Ford Motor Company hat kontinensen 65 üzemben gyárt autókat Ford és a Lincoln márkanéven. Összesen mintegy 186 000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Autoblog.com)