Jelezte: a magyarországi újautó-kereskedők azzal számolnak, hogy a személyautók és kishaszonjárművek eladása, amely 2014-ben várhatóan több mint húsz százalékkal 93 ezer darab fölé bővül, jövőre már mintegy 105 ezer darabra növekedhet.
Eppel János rámutatott: a növekedés "tartósnak és elég erőteljesnek" látszik, a magyarországi autópiac a válság okozta 70 százalékos visszaesés után lassan magához tér. Hozzátette: erre utal az is, hogy a kereskedői hálózat - amely a válság alatt 50 százalékára esett vissza - karcsúsodása megállt. A növekedéshez még jelentősebb piacbővülésre lenne szükség - vélekedett, egyben kiemelte a szakma erőfeszítéseit, hogy az összeomlás kezelése mellett megőrizze a szolgáltatás színvonalát.
Megjegyezte: a Porsche Hungaria márkáit - Audit, Skodát, SEAT-ot és Volkswagent - forgalmazó, országos lefedettséget biztosító hálózat a válság miatt 30 százalékkal zsugorodott, jelenleg 81 jogi személy alkotja, amely 150 kerekedői és 175 szerviz szerződést jelent.
Az ügyvezető igazgató beszámolt arról is, hogy a Porsche Hungaria regionális központként a környező országokban mintegy 12 ezer járművet értékesített, így összesen mintegy 35 ezer eladott autóval a térség legjelentősebb forgalmazója.
A cég budaörsi alkatrészbázisa mintegy 100 millió euró értékben forgalmazott alkatrészeket az idén, ennek kétharmadát a régió szervizeinek szállította ki, egyharmadát belföldieknek. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele az idén 260-270 milliárd forint körül alakul.
Eppel János szólt arról, hogy az autós érdekképviseltekkel összefogva jövőre erőteljes lobbitevékenységet és kampányt terveznek az ágazatban jelenlévő feketegazdaság visszaszorítása, az autóforgalmazás és -javítás színvonala emelése érdekében. Javasolják egyebek között a hivatalos központi gépjármű kártörténet nyilvántartás bevezetését, a használtautó-importnál a számlaadási kötelezettség bevezetését, valamint a forgalomból kivonás szigorúbb szabályozását.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Porsche-mania)