Egyre több spekulációt hallani a Bugatti Veyron utódjáról, hiszen annak idején a Volkswagen csoport kijelentette, hogy csakis akkor jön a következő generáció, ha a Veyron modellek mind elkelnek. Lassan tíz év után ez is elérkezett és az Automobile konkrét műszaki adatokat is közölt egy korábbi számában.
A lap értesülései szerint, a Veyron szénszálas kialakítása változatlanul megmarad, ám a belső már annál inkább megváltozik. Kezdjük a motorral, ami továbbra is egy 8 literes négyturbós W16-os erőforrásból fogja meríteni az aszfaltra szánt teljesítményét. De a Chiron hajtáslánca már közvetlen befecskendezéses, továbbá a négy turbóból kettő elektromos lesz. Ezeknek és még néhány apróbb változtatásoknak köszönhetően, 1200 helyett 1500 lóerőt lesz képes kipréselni magából a belső blokk.
Csak hogy tovább fokozzam a kedélyeket, a gyorsulása is fejlődni fog. A Veyron 2,5 másodperc alatt éri el a 100-as határt, ami elképesztő teljesítmény. Nos, a Chiron a hírek szerint még ezt is túl fogja szárnyalni.
A 2005-ben legyártott Veyron az igazat megvallva nem érte el az 1200 lóerős határt, illetve a 431 km/órát, mert erre a 2010-es Super Sport kiadás volt képes. A nagyobb levegőszükséglet miatt átszabták a levegőbeömlőket, valamint módosítottak a légterelőkön is. Ezen felül a teljes karosszéria szénszálból készült, a lengéscsillapítókat pedig a jobb menettartás érdekében áthangolták.
Sokan arra számítottak, hogy a jövő évben lesz az első bemutatása az új Bugattinak, viszont az Automobile értesülései szerint még várnunk kell erre. Ennek egy egyszerű oka van, hiszen a koncepció autó első tesztelései során a ki és be szállás nem volt elég kényelmes, így a főtervezőnek ki lett adva a feladat, hogy kicsit át kellene gyurmázni azt.
(Forrás: Autokalauz | Fotó: Africanspotlight)