Kunhalmi Ágnes közölte: ez az útdíj nem más, mint annak a bizonyítéka, hogy a 2015-ös költségvetést még el sem fogadták, de már "sajnos meg is bukott". Hozzátette: "a kormányzatnak fogalma sincs arról", hogy ez az útdíj mit okoz a budapestiek életében és a főváros gazdaságának.
Az M0-s autóútra és az autópályák budapesti bevezető szakaszaira tervezett útdíjat úgy jellemezte, hogy "nagyon kevés bevételt fog hozni, de nagyon sok kárt fog okozni". Közölte: a budapesti szocialista országgyűlési képviselők kezdeményezéssel élnek: határozati javaslatot fognak benyújtani az Országgyűlésnek azért, hogy a még díjmentesen használható autópálya-szakaszok azok is maradjanak.
Kunhalmi Ágnes hangsúlyozta: döntsenek erről közösen az országgyűlési képviselők, a fideszesek is. Itt elválik - fűzte hozzá -, hogy a fideszes képviselők pártjuk, vagy Budapest és az ország érdekeit nézik-e.
A sajtótájékoztatón Kiss László (MSZP) III. kerületi országgyűlési képviselő arra kérte a kormányt, értse meg: nem lehet a költségvetési lyukakat a III. kerületi emberek egészsége, boldogulása árán befoltozni. Horváth Imre (MSZP) országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a Megyeri híd városrészeket köt össze, segíti a munkába járást, a kikapcsolódást. A híd nem a kormányé, a híd Magyarországé, Budapesté, Újpesté is - tette hozzá.
Azzal kapcsolatban, hogy Orbán Viktor miniszterelnök péntek reggeli rádióinterjújában azt mondta: igazat ad Bús Balázs óbudai polgármesternek, aki városi hídnak tartja a Megyeri hidat, és lehet azt a szakaszt másként kezelni, de erről majd a szerdai kormányülésen egyeztetnek, Kunhalmi Ágnes azt mondta: látszik, hogy a miniszterelnök be akar vezetni egy adót, de most, hogy "fogy az ereje", mert a "Fidesz erős emberei" is ellenjavaslatokat tesznek, megpróbál ennek megfelelően kommunikálni és kivenni autópálya-szakaszokat a tervezetből.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Desktopwallpapers4)