Loppert Dániel elmondta: a 21,3 kilométer hosszú autóút autópályává fejlesztésének folyamatában jelenleg a bővítéshez szükséges környezetvédelmi engedélyezési eljárás zajlik a NIF-nél. A fejlesztéssel összefüggésben a múlt hónapban közmeghallgatást is tartottak.
Megkezdődött az engedélyezési tervek készítése is, amelyek várhatóan 2015 nyár végére készülnek el. Ha rendelkezésre áll a szükséges forrás, illetve eredményes lesz a majdani kiviteli közbeszerzési eljárás, a bővítés a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus második felében megkezdődhet - közölte a kommunikációs vezető.
A mintegy 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Közel tíz évvel ezelőtti átadásakor 9,5 kilométer hosszan elkészült a kétszer két forgalmi sáv is.
A bővítés összesen 12 kilométeres szakaszra vonatkozik, ami a murarátkai csomópont előtti és utáni hat-hat kilométernyi pályát jelenti - részletezte Loppert Dániel.
Az elmúlt héten jelent meg a Magyar Közlönyben az a kormányhatározat, amely a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. Ebben a közúti projektlistában az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira alapozva szerepel az M70-es autóút teljes hosszában autópályává történő fejlesztése.
A még 2005-ben átadott M70-es autóút bővítésének terve azt követően gyorsult fel, hogy az útszakaszon több halálos vagy súlyos kimenetelű közúti tragédia történt az elmúlt években.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: MTI)