Ruszinkó Ádám, a konferencia fővédnöke elmondta, hogy Budapestet a helyi 600-620 ezer gépkocsiállományon túl az ingázó forgalom mintegy 250-300 ezer gépkocsival terheli, turisztikai főszezonban pedig további 300 ezer járművel lehet számolni.
A turizmus érzékeny a környezetvédelemre, a biztonságra, ezért fontos, hogy közösen megoldást találjanak az érintettek a parkolás megoldására, a korszerű megoldások elterjesztésére - mutatott rá a helyettes államtitkár.
Kérdésre válaszolva Ruszinkó Ádám elmondta, hogy hamarosan egyeztet a főpolgármesterrel és az V. kerületi polgármesterrel a budapesti turizmust érintő parkolási problémákról, a megoldási lehetőségekről.
Szirmay Tamás, a Magyar Parkolási Szövetség felügyelőbizottsági tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy az információtechnológia segítségével a parkolás megkönnyíthető, példaként említette a táblagépekre telepíthető turistavezető szoftvert, amely egyéb információk mellett a parkolási lehetőségekről, a szabad férőhelyekről is tájékoztatást ad.
Kocsis Ferenc Árpád, az Európai Parkolási Szövetség politikai és stratégiai bizottságának tagja hangsúlyozta, hogy a turizmus, az autóipar és az ingatagfejlesztő szakma szereplőinek a parkolási megoldásokat is figyelembe kellene venniük munkájuk során, hiszen a vevői elégedettséget ez jelentősen befolyásolhatja.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési eszközök, megoldások jelentősen átalakulnak. Példaként említette a környezetkímélő elektromos hajtású járművek gyors terjedését, és ezt infrastruktúrával, például az elektromos töltőállomások telepítésével is követni kell.
A sajtótájékoztatón Nyikos István, a Magyar Parkolási Szövetség elnöke és Gablini Gábor a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke együttműködési megállapodást írt alá.
(Forrás: Autokalauz.hu és MTI | Fotó: lighthouse-sf.org)