Megjegyezte, hogy a ténylegesen váltók száma nem lesz több 200 ezernél, amely a potenciális váltók 10 százaléka, míg 5 éve még másfél millióan voltak.
Idén év közben 68 esetben módosítottak kgfb-díjat biztosítók, és 15 cég hirdetett új tarifát jövő januártól. 2014-ben nem volt olyan biztosító, amelyik extrém alacsony díjjal akart volna ügyfeleket szerezni - jegyezte meg Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ IT szekciójának a vezetője.
Az eddigi adatok alapján a kötelező biztosítót váltó jellemzően legalább 5 éve ugyanannál a biztosítónál van, autója 10 évnél öregebb és 40 százalékuk a legjobb - a bónusz 10-es - kategóriába tartozik. Általában sem casco-, sem más biztosítást nem kötnek, így nem a legjobb ügyfelek a biztosító szemszögéből - ismertette Papp Lajos. Ezért is koncentrálnak egyre jobban a biztosítók az év közbeni váltókra - tette hozzá.
Tavaly még volt olyan ügyfél, aki 100 forintért is váltott, az idén a legkisebb összeg 800 forint volt, ami váltásra ösztönzött valakit - tette hozzá Cselovszki Zsolt. A tavaly év végi kgfb-váltáshoz képest újdonság az is, hogy alig néhány esetben jár jobban az, aki felmondja a meglévő szerződését és ugyanannál a biztosítónál köt újat.
Mindkét előadó felhívta a figyelmet arra, hogy a tavalyi váltók egyharmada tért át a biztosítóval történő elektronikus - internetes - kommunikációra, amiért jelentős kedvezményt kaptak. Ugyanakkor, ha változott az ügyfél e-mail címe, vagy csak nem figyeli a leveleit, nem ismeri meg a jövő évi kgfb díjáról küldött értesítést sem. Gond az is, hogy a biztosító reklámot is küld, így a rosszul beállított spam szűrő a fontos levelet sem engedi be az ügyfél ládájába - tették hozzá.
Végül a FBAMSZ illetékesei a határidőkre hívták fel a figyelmet. A meglévő biztosítónál december 1-ig kell felmondani a szerződést és december 31-ig kell megkötni a jövő évi szerződést. Aki nem köt új szerződést - biztosítási fedezet nélkül autózik - annak utólag fedezetlenségi díjat kell fizetnie. Ez fél évre 60-70 ezer forint is lehet, tehát jóval drágább a kgfb-nél.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: kkvplusz.hu)