Jump to content

Innováció a Volkswagentől

2014. 11. 12. 12:00

Egy új fejlesztésű duplakuplungos váltóról szólnak a hírek, amelyre az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási normák miatt van szükség. Az új váltó többek közt egy teljesen új négyhengeres csúcsdízelhez kapcsolódhat. A motorban kétfázisú elektromos vezérlésű turbóval érik el a megnövelt teljesítményt.

Az automata váltók közti számháborúba a wolfsburgiak is beszállnak a legfrissebb hírek szerint. A jelenlegi 9 fokozatú váltókkal készülő egyes Mercedes- vagy Land Rover-modellek mellé most VW is bejelentkezett.

Az ő megoldásukat az 550 Nm forgatónyomaték alatti motorok áttételezésére lehet használni, és a jelenlegi olajban futó DSG-váltóik továbbfejlesztésének tekinthető. Az első ilyen váltók 2016-ban tűnhetnek majd fel a VW-csoport modelljeiben. Lényeges eleme az újdonságnak is a vitorlázó mód, amely azt jelenti, hogy a gázelvételkor a váltó szétkapcsol a motortól ezzel lényegében szinte nullára esik vissza a fogyasztás. Természetesen gázadásra a rendszer egy milliszekundumok alatt összezár.

Az új váltó többek közt egy teljesen új négyhengeres csúcsdízelhez kapcsolódhat. Az akár 272 lóerős teljesítményértékre is felhúzható TDI motor ezzel 14 százalékkal erősebb, mint a jelenlegi legerősebb 2.0 literese a konszernnek. A motorban kétfázisú elektromos vezérlésű turbóval érik el a megnövelt teljesítményt. Összehasonlításképpen ez a motor 10 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi V6-os 3.0 literes dízelmotor, ami például a Touareghez választható.

(Forrás: hvg.hu | Fotó: YouTube)