Az Új-Dél-Walesi Egyetem (UNSW) több mint száz, különböző műszaki alapképzéseken részt vevő hallgatója vett részt a jármű elkészítésében, amellyel júliusban sikerült megdönteni az eddigi rekordot, az eredmény hivatalos elismerése azonban mostanáig váratott magára a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről - számol be a sikerről a Sydney Morning Herald online kiadása.
Az elektromos autó egyetlen feltöltéssel csaknem 107 kilométer/órás átlagsebességet produkált 500 kilométeres távon, amivel jelentősen megdöntötte a magát 26 éven át tartó 73 kilométer/órás rekordot.
Az eredményt Geelong környékén rögzítették, ahová a diákok sátrazva érkeztek, hogy pénzt takarítsanak meg. Néhányuk a projekthez kapcsolódóan írja szakdolgozatát, de a legtöbben egyetemi tanulmányaik mellett, kreditek nélkül vettek részt a kétéves fejlesztésben. A mostani áldozatok azonban várhatóan kifizetődnek majd: a korábban végzett diákokat előszeretettel "szívják fel" olyan cégek, mint a feltörekvő amerikai e-jármű gyártó Tesla Motors.
A diákcsapat által kitűzött következő cél, hogy lehetőleg márciusra - de legkésőbb egy éven belül - hivatalosan elfogadtassák az autót a közúti forgalomban. Ehhez többek között fényszórókat és ablaktörlőket kell felszerelniük, melyeket a rekordállításkor elhagytak, hogy a lehető legkisebbre szorítsák a jármű súlyát - az autó 320 kilogrammot nyom, amiből 60 kilót az akkumulátor tesz ki.
Az egyetem honlapja (newsroom.unsw.edu.au) szerint az autó korábbi verziói is sikereket értek már el: az egyik típus a leggyorsabb napelemes utazás rekordját állította fel Perth és Sydney között, egy másikkal Guinness-rekordot értek el a leggyorsabb napelemes jármű kategóriájában. A mostani, 500 kilométeres rekordállításnál a jármű felületét borító napelemeket nem használták.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: tozsdeforum.hu)