A 4,3 kilométer hosszú út nettó 2,1 milliárd forintba került és az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg, úgy, hogy a költség 85 százaléka uniós támogatás, míg a maradék 15 százalék hazai forrás volt.
A közlemény idézi Loppert Dánielt, a NIF kommunikációs vezetőjét, aki az avatáson kiemelte: Magyarországon először épült - új nyomvonalon - olyan útszakasz, amelynek a teljes aszfalt pályaszerkezete gumibitumenből készült. A villányi elkerülő szakaszhoz mintegy 900 tonna gumibitument gyártottak, amellyel közel 22 ezer használt gumiabroncs környezetbarát újrahasznosítása valósult meg a Mol segítségével.
Hargitai János országgyűlési képviselő pedig arról beszélt az avatáson, hogy a közútfejlesztés tovább folytatódik a térségben, mivel az M6-os autópálya hiányzó 19 kilométer hosszú szakasza 2018-ig eléri az országhatárt.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: todaymade.com)