Azt, hogy 24 autó és 3 motorkerékpár márka együtt legyen 7 ezer négyzetméteren, az tette lehetővé, hogy 14 hónapja egyenletesen növekszik az új autók eladása - tette hozzá az elnök.
A 2008-as válság óta drámaian, 70 százalékkal esett vissza az új autók piaca Magyarországon. Az addigi 1100 szalon - amely 850 tulajdonos kezében volt -, mára 470 szalonná olvadt, míg a tulajdonosok száma 270-re csökkent - ismertette az adatokat Gablini Gábor.
A csökkenés magyar - többnyire családi - tulajdonban lévő kkv-k elvesztésével járt. Mára már vannak olyan régiók az országban, amelyekben meghatározó márkák nincsenek jelen.
A jövőben a kereskedők elsősorban szakértők és tanácsadók lesznek, ezeket a funkciókat követi csak az értékesítés - vélte az elnök.
Kovács Ákos, a rendezvény igazgatója elmondta, hogy a márkakereskedők mellett jelen lesz a háttéripar is a bemutatón, továbbá meghívták a használtautó-kereskedők, a független javítók és a bontósok szakmai szervezeteit is.
A bemutatón 100 kocsi áll rendelkezésre teszt-vezetésre. Ezektől függetlenül valamennyi - jelenleg forgalomban lévő - tisztán elektromos autót is ki lehet próbálni - tette hozzá az igazgató.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: garazsvarazs.hu)