Jump to content

Plusz 64 lóerő a Honda CR-Z-ben

2014. 08. 24. 16:00

Az alig több mint 4 éve bemutatott Honda CR-Z sajnos már nem kapható hazánkban, pedig hiába nem volt hibátlan a kis hibrid sportkupé, nagyon szerethető négykerekű volt, a villanymotor és a kézi váltó párosítása pedig igazán egyedi technikai csemegévé varázsolta.

Szűkössége és relatíve magas ára mellett leginkább alacsony teljesítménye miatt nem tudott sikeres lenni Európában a CR-Z: mind a ráncfelvarrás előtti 124, mind pedig a frissítés utáni 136 lóerő sovány volt a sportos formához méltó menetteljesítmények garantálásához. A Honda teljesítményrészlege azonban most igazán értékes és kívánatos opcióval állt elő a típushoz: a japánok piacra dobtak egy teljes kompresszor szettet a CR-Z-hez (a Mugen ilyennel egyébként már korábban is jelentkezett), pontosan annak ráncfelvarrás utáni (2013-as és 2014-es évjáratú), kézi váltós példányaihoz.

A mesterséges lélegeztetésnek köszönhetően a csúcsteljesítmény 136-ról több mint tisztességes 200 lóerőre ugrik, amihez közel 250 Nm-nyi maximális nyomaték társul, ez pedig már bőven elegendő a sportos menetteljesítmények biztosításához – pontos adatokat nem közölt a sportrészleg, azonban mi borítékolni merjük a 7 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőt. A szetthez különben a kompresszor mellett köztes hűtő, új injektorok, valamint optimalizált vezérlés tartozik. Az ára az Egyesült Államokban 5.500 dollárt tesz ki, ami 1,3 millió forintnak felel meg, a szettet pedig a Honda márkakereskedésekben lehet beépíttetni. A vásárlók többek között sport kuplungot és önzáró differenciálművet is rendelhetnek kedvencükhöz, amelyek elkelnek a plusz teljesítmény ismeretében.

(Forrás és Fotó: autopult.hu)