A dél-koreaiak pedig első körben nem egy meglévő modelljük elektromos hajtáslánccal való felvértezését tűzték ki célul, hanem a Toyota példájára önálló hibrid modellt szeretnének készíteni, akárcsak a Prius. Bár a már többször látott prototípusok az i30 karosszériáját viselik, rögtön két különböző változatot is felfedezhetünk köztük. Ugyan csak aprócska jelek utalnak rá, mégis úgy látszik, nem csak a Priusnak, hanem egy nagyobb verzióval egy csapással a Prius+-nak is ellenfelet állítana a Hyundai.
Az álcázott öszvérek elektromos hajtásáról az autó alvázáról napvilágra került beszámolók árulkodnak, ahol az autógyártásban is jól ismert vastag, narancssárga nagyfeszültségű kábel fut végig a hátsó ülések alatt található akkumulátorcsomagtól egészen a motortérig. Belül is találni néhány gyanús, félkész részletet, mint a műszerfal mögül – nagy valószínűséggel a motortérből – érkező rézkábel, amely szintén a hátsó üléseknél végződik egy tekercsben.
A Hyundai az eredeti tervek szerint egy konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot szeretett volna piacra dobni, amelyhez lítium-polimer akkumulátorokat csatlakoztattak volna. Ám úgy tűnik a mérnökök meggondolták magukat, hiszen az eddig emlegetett prototípusok minden jel szerint egy normál hibridet takarnak – még ha ezt nem is állíthatjuk teljes biztossággal. Az mindenesetre biztos, hogy pár éven belül már több elektromotorral is felszerelt autót dobhatnak piacra a dél-koreaiak, amivel újabb szeletet hasíthatnak ki a piacból.
(Forrás: autopult.hu | Fotó: thecarconnection.com)