A XX. századot megelőzően is próbálkoztak olyan eszközöket használni, amivel a forgalmat irányíthatták. Londonban már majdnem sikerült megfelelő találmányt használni, de a gázlámpa, melyet egy rendőr kezelt manuálisan, rövid időn belül felrobbant a szivárgás miatt. Ez hosszú távon nem vezetett volna jóra, hiszen könnyen megsérülhet az ember egy ilyen kisebb robbanásba is.
A forradalmi ötlet az I Világháború elején született meg. 1914. augusztus 5-én léptek működésbe az első jelzőlámpák Clevelanben. Eleinte még csak piros és zöld színből állt össze, az átmenetet szimbolizáló sárga szín hat évvel később, 1920-ban épült be.
Az első automata rendszerre 1922-ig kellett várni, melyet Houstonban aktiváltak. Bécsben 1926-ban debütált a találmány, akárcsak Budapesten, ahol az első villanyrendőrt a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésénél, a Corvin Áruház mellett állították fel. Az első lámpa kísérleti üzembe helyezése Angliában 1927-ig váratott magára.
(Fotó: frisss.hu)