A tuningolás mellett át is lett keresztelve, Fiat Tallini Competizione M1 Turbo-nak. A neve mellett a külseje is jóval brutálisabban néz ki. Motorsportos első karbon koptatója, szegecselt, vaskos sárvédői, széles küszöbidomai és nagyméretű tetőspoilere igen harciassá teszik. Sportkocsi révén alacsonyabban is helyezkedik el, mint a gyári változat, ami köszönhető az egy hüvelykkel kisebb keréknek vagy a sportfutóműnek.
A belső tér sem maradhatott ki a jóból. A gyári székeket ötpontos övekkel felszerelt kagylóülésekre cserélték és bukókeretet építettek be.
Az 1,4-es kis Fiat motorja szintén meg lett bütykölve, így 250 lovat is ki lehet hozni belőle a 140 helyett. A szénszálas alkatrészcseréknek köszönhetően a tömege is csökkent, megközelítőleg 60 kilogrammal. Egy karbon-kevlár kuplungot is beépítettek. Mindezek mellett a felfüggesztéshez is hozzányúltak a szerelők. Ha össze kéne foglalni: Az M1 Turbo nagyobb teherbírással és teljesítménnyel bír, ami elérhetővé tette, hogy úgy funkcionáljon mint egy valódi versenyautó.
(Fotó: autoblog.gr)