Az A3 Sportback e-tron hajtásrendszerében egy 150 LE teljesítményű és 250 Nm nyomatékú 1.4 TFSI aggregát, valamint egy 102 lóerős villanymotor dolgozik együtt az új fejlesztésű, hatfokozatú S tronic sebességváltóval, amely az elektromos gépbe építve működik. A rendszerteljesítmény 204 LE, míg a maximális rendszer-forgatónyomaték 350 newtonméter. A 8,8 kWh kapacitású akkumulátor ipariáram-csatlakozóról valamivel több, mint két óra alatt tölthető fel teljesen. A szériafelszereltség sokoldalú töltőrendszert is magában foglal, többek között a töltés és a légkondicionálás külső szabályozását is lehetővé tévő okostelefon-alkalmazással.
Az Audi A3 Sportback e-tron álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, végsebessége pedig 222 km/óra, ami tisztán elektromos üzemben 130 km/órára korlátozódik. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek számára megállapított ECE-szabvány szerint mérve átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 1,5 literre adódott, amihez kilométerenként mindössze 35 gramm széndioxid-kibocsátás párosul. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert tehet meg.
A hibrid-menedzsment intelligens módon szabályozza az egyes hajtásformák együttműködését. Olyan funkciókat kínál a vezető számára, mint például a két motor együttes üzeme (boost), vagy a jármű mozgási energiáját részben elektromos energiává alakító és az akkumulátorban tároló fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció).
Az ötajtós modell saját tömege 1540 kilogramm (vezető nélkül), miközben öt személy számára is elegendő hellyel szolgál. Csomagtere a kalaptartóig mérve 280, az üléseket lehajtva pedig 1120 literes. A Sportback e-tron szériafelszereltsége igen gazdag, amit kívánságra az Audi számos high-end megoldással egészíthet ki a szórakoztató és a vezetői segédrendszerek területén. A hálózatról tölthető hibrid A3 ősszel jelenik meg a kínálatban, az árát később állapítják meg.
Az Audi szilárd meggyőződése, hogy középtávon a hálózatról tölthető hibridmodellek jelentik a legkedvezőbb megoldást az elektromos mobilitás kérdésére. Ennek megfelelően a közép- és felsőkategóriában további hasonló hajtásrendszerű modellek is várhatók.
(forrás: autoblog.hu)