Jump to content

Van támogatás vagy sem?

2021. 03. 16. 11:29

Sokat és előnyére változik a magyarországi támogatási rendszer elektromos autók megvásárlásához. De egy olcsónak tűnő villanyautó néha nem nagy bolt.

Tekintve, hogy az európai flottafogyasztás-csökkentési előírások az elektromos autók szén-dioxid-kibocsátását nullának hazudják, az eladott autóik CO2-átlagát csökkenteni kívánó autógyártók impozánsan bővítik kínálatukat a konnektorról tölthető akkus hibridek mellett tisztán elektromos autókkal is.

Csakhogy idén február végén megszűnt az állami támogatás új elektromos autó vásárlására Magyarországon. Aki tudott, kivárt az autó beszerzésével, illetve forgalomba helyezésével és remélte, hogy csak ideiglenesen apadt el az adófizetői hozzájárulás. 

Mivel a 2,5 milliós hozzájárulás 11 milliós árhatárig érvényes, jelenleg minden importőrnek az a feladata, hogy minél több elektromos autója árát beszuszakolja a limit alá, ha lehetséges. Például a Honda e 11,1 millió forintjából elegendő 100 ezer forintot lefaragni, az Opel Corsa-e indulója egyelőre 400 ezer forinttal magasabb a 11 milliós limitnél. A Kiának a 11 499 000 Ft alapárú e-Nirót kéne lejjebb vinnie félmillióval. Ez alighanem menni fog.

Nehéz helyzetben a Nissan

Egyelőre az új támogatási rendszer vesztese a Nissan, épp az a márka, amely nemcsak villanyautók kifejlesztésébe invesztált, de töltőhálózat kiépítésére is áldozott a CHAdeMO-csatlakozós villámtöltőkkel.

Egyelőre a Nissan importőre az európai központtal tárgyal a LEAF áráról. A kisebbik akkuval, Acenta felszereltséggel 12 290 000 forintról induló autóra jelenleg nincs is akció. Ráadásul ez az alapverzió váltóáramról mindössze 3,6 kilowattal tölthető. A közterületi AC-töltőkön, áruházak parkolójában vagy az otthon kiépített falitöltőn majdnem kétszer ilyen gyorsan, 6,6 kilowattal töltő verzió 12 490 000 forintba kerül és ez az 1,3-1,5 millió Ft nem az a nagyságrend, amit csak úgy el tudna engedni egy márka.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)