Jump to content

Teszten a SEAT SUV-ja

2020. 08. 19. 12:24

Dinamikus formaterv, kategóriaátlagot meghaladó vezetési élmény és hatalmas beltér. Ezek a Volkswagen-konszern legnagyobb spanyol divatterepjárónak aduászai, melyeket a Tarraco messze nem fél kijátszani.

Seat viszonylag későn, 2016-ban pattant fel az akkor már szélsebesen száguldó SUV-vonatra, amikor is piacra dobta a középkategóriás divatterepjárók között versengő Atecát. Egy évvel később aztán lefelé nyitottak a spanyolok, mégpedig a kompakt Arona leleplezésével, 2018 vége óta pedig már nagy méretű SUV is található a Seat kínálatában. 

Ez utóbbi egy internetes szavazáson kapta a Tarraco nevet, amit egyébként a 130 ezer fős katalán kisváros, Tarragona egykori római neve ihletett. Innen nem messze, Tarragona közelében fogtuk vallatóra a Seat legfrissebb fejlesztését.

Szemrevaló

A Seatnál éppen mostanában kezdődik új időszámítás a formanyelv tekintetében, és a spanyolok azt mondják, hogy ha egy pillantást vetünk a Tarracóra, akkor rögtön képbe kerülhetünk arról, hogy milyenek lesznek a következő években érkező új modellek. Például a jövőre debütáló új Leon.

A frontrészt egyértelműen az újszerű hűtőrács dominálja, mely a korábbi designiskolától eltérően nem öt-, hanem immár hatszögletű, és a majdnem hozzáérő sarkos fényszórók újfajta nappali menetfénygrafikát vonultatnak fel. Az oldalnézetet a laposra vasalt kerékjárati ívek, a hatalmas, akár 20 colos kerekek, illetve az eleinte visszafogottan, majd pedig dinamikusan felfelé emelkedő övvonal uralja. Hátul kapunk egy kis Audi Q8 életérzést, már ami a lámpatesteket összekötő fénycsíkot, illetve a dinamikusan csíkot húzó indexelést illeti.

A designerek jó munkát végeztek, a méretes kasztnit sikerült úgy megrajzolniuk, hogy egy mérettel kisebbnek tűnjön, és ezzel egy időben a formaterv hozza a spanyol márkától megszokott és sokak által olyannyira szeretett dinamikus életérzést. Ehhez képest egy Tiguan Allspace, de még egy Kodiaq is unalmasnak mondható, de persze biztosak lehetünk abban, hogy ezek a VW-konszern modellek mind-mind megtalálják a saját célközönségüket.

Mennyire nagy?

A Seat Tarraco 4,73 méter hosszú, vagyis 3 centiméterrel hosszabb a nagy Tiguannál, és 4 centiméterrel több helyet foglal a Kodiaqnál. Nyílt titok, hogy ez a három modell lényegében ugyanarra a platformra épül, így semmi meglepő sincs abban, hogy mindhárom esetben 2,79 méteres tengelytávhoz van szerencsénk.

És hogy ehhez képest hol járnak a konszernen kívüli konkurensek? Nos, a BMW X3 lényegében ugyanekkora hosszúság mellett 7 centiméterrel nagyobb tengelytávolsággal bír, az ugyancsak hasonló hosszúságú Nissan X-Trail pedig 9 centiméterrel szerényebb tengelytávú. A Hyundai Santa Fe és a Kia Sorento kicsit hosszabb a Tarracónál, de tengelytávjuk megegyezik a spanyol modellével.

(Forrás: hvg.hu / fotó: pixabay.com)