Jump to content

Audi e-tron 55 quattro

2019. 03. 22. 14:54

Hosszú ideig a Teslának nem nagyon volt kitől tartania, és különösebb autóipari tapasztalat nélkül tarolhatta le a prémium villanyautók frissen létrejött piacát. Ez a monopólium azonban nem tart örökké, lassan, megfontoltan, de már valódi autógyártók is nekiláttak, hogy saját modelleket indítsanak ebben a jövedelmező kategóriában.

Papíron a 360 lóerős elektromos batár a WLTP szerint akár 400 kilométeres hatótávra is képes, ami az importőr saját tapasztalatai szerint úgy 300-350 kilométer a valóságban. Persze ez nagyon felhasználásfüggő, autópályán, nagy sebességgel autózva kevesebb, míg városban, fékezés helyett az energiát visszatáplálva pedig nagyobb hatótávra lehet számítani. Az e-tron szuperképességei közé tartozik az is, hogy a megszokottnál nagyobb, 1800 kilogrammos utánfutót is mögé lehet akasztani.

Ha lemerülnek az összesen 95 kWh-s Li-ion akkumulátorok, akkor azokat elképesztő, – jelenleg ennél nagyobb teljesítménnyel nem tölthető egyetlen villanyautó sem – 150 kW-os töltővel is lehet tölteni. Ez a villamos teljesítmény nagyjából akkora, mint 10 darab átlagos lakásé, úgyhogy valószínűleg ebből egy darabig még nem lesz túl gyakori töltési módszer. A nemrég átadott, a jelenlegi legdurvább, hazai ultragyors elektromos autótöltő is csak 75 kW-tos teljesítményre képes.

Kintről a jól bevált, termetes szabadidő-autó-formát kapta meg a márka első sorozatgyártású elektromos modellje. Kasztnija 4901 mm hosszú, 1935 mm széles és 1616 milliméter magas, csomagtartója a 700 kilogrammnyi akksi rafinált eltüntetése után 660 literes, amiből 60 liternyi tárolóhely az autó orrában található. A motorháztető alatt egy újabb fedél található, ez zárja le biztonságosan az első rekeszt.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)