Jump to content

Audi PB18 e-tron

2018. 08. 28. 10:54

Középre csúszó vezetőülés, elektromos meghajtás, LMP1-es technológiai gyökerek: újabb tanulmányt mutatott be az Audi.

Szilárdtest-akkumulátorban tárolt elektromos energia hajtja az Audi legfrissebb tanulmányát, a PB18 e-tron kupé-kombit, amely az aktuális szokásokkal ellentétben nem robot vezet, hanem ember, feltéve, hogy elég ügyes: az autót ugyanis kifejezetten pályahasználatra szánták.

Ezért aztán az autonóm mobilitásnak nyoma sem található az autóban, bár kormányát és befecskendezőjét tisztán elektronikusan vezérli, hiszen minden rendszere by-wire, azaz fizikai kapcsolat nélkül működik. Ennek egyszerű az oka: a karosszérián belül egy külön fülke található, amely a komplett kezelőfelületet és a vezetőülést is tartalmazza, és ez a fülke motorosan behúzható az autó hossztengelyébe, így elősegítve a pályaversenyzést.  Utcai használatban egy utasülés is elérhető azért, normál hárompontos övvel.

A kétszemélyes utastér és a 453 centis karosszériahossz (200 cm szélesség, 115 cm magasság, 270 cm tengelytáv) párosából következik, hogy az autó tekintélyes méretű csomagtartóval rendelkezik, a 470 liter egy kombinak is becsületére válna. A raktér hozzáférhetősége persze nem mindig ideális: a diffúzor és a hátsó tetőszárny egyaránt mozgatható, így fokozva a leszorítóerőt.

A mindössze 1550 kilós tanulmány 22 colos kerekei mind hajtottak, elöl egy 150 kW-os, hátul két, összesen 350 kW-os erőforrás gondoskodik a 300 km/órában kicsúcsosodó menetdinamikáról – ha ez kevés, az 500 kW összteljesítmény rövid időre 570 kW-ra (775 LE) emelhető. A gyorsulásról 830 Nm össznyomaték, a lassulásról szénszálas fékek gondoskodnak. Az autó alig több mint 2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

A 95 kWh kapacitású akkumulátorral az elméleti hatótávolság eléri az 500 kilométert, feltéve, hogy a vezető elektronikusan korlátozza a végsebességet – erre az ésszerű közúti használat érdekében van lehetősége. Az akkuk indukciósan tölthetők, méghozzá 800 volttal; a teljes feltöltés időigénye 15 perc.

(Forrás: vezess.hu / fotó: CarMagazine, vezess.hu)