A Volkswagen az autóipar egyik legnagyobb biztonsági játékosa. Alapelve, hogy autóinak külcsínje legyen annyira átlagos, hogy bár kevesen áradoznak róluk a szépségük folytán, a nap végén a vásárlók többsége mégis a wolfsburgi kasszát csengeti meg jó hangosan. A Golf és a Passat dizájnereinek keze eddig alaposan meg volt kötve, egyszerűen nem engedhették szabadjára a fantáziájukat, de most végre itt egy izgalmas külcsínű VW, az Arteon. Ráadásul úgy tűnik, hogy az Arteon több egyszeri fellángolásnál, hiszen az utána bejelentett T-Roc is hasonlóan egyedi vonalakkal rendelkezik.
De mitől ennyire izgalmas a Passatból eredeztethető Arteon? Nos, a Volkswagen összecsaphatta volna annyival a dolgot, hogy egyszerűen kicsit lejjebb viszi a Passat tetővonalát és némileg mérgesebb lámpákat pakol a kasztnira. De szerencsére nem így tett, hanem teljesen átgondolta a korábbi CC-hez hasonlóan kupésra vett formatervet. A fényszórók például nem egyszerűen csak beérnek egészen a hűtőrácsig, hanem azokkal szerves egységet képeznek.
A motorháztetőt izmos hosszanti vonalak taglalják, a küszöb felett krómmal ékesített merész bevágást fedezhetünk fel, a kerékjárati ívek laposra vannak vasalva és a tükör alatti ezüst díszcsík is sokat dob az összképen. A hátsó traktust a széles lámpák, a méretes céglogó és az óvatosan felfelé kunkorodó spoilerszerű képződmény uralja.
Ezek önmagukban nem feltétlenül érnének célt, de a tervezőknek sikerült remek összhangba hozniuk őket. És ebbe az összhangba nem piszkítanak bele olyan olcsó bazári trükkök, mint a kamu diffúzor vagy a túldimenzionált kipufogóvég. A látványhoz persze az esetünkben kurkumasárga fényezés és a matt ezüst visszapillantó tükör is hozzátesz. Viszont a felnik egyáltalán nem hatásvadász méretűek, de az Arteon még így is, a "kicsi" 18-as kerekekkel is felüdülés a petrolhead retinának. És persze az opciós listán 20 colos felnik közül is válogathatunk.
Az elismerő csettintések által övezett külső láttán joggal gondolhatjuk, hogy a beltér is hasonlóan megvadult a Passathoz képest. Ez azonban egyáltalán nincs így, belül lényegében minden változatlan maradt, vagyis ha már ültünk Passatban, akkor az Arteonban is otthon fogjuk érezni magunkat. Ez persze nem feltétlenül rossz, hiszen ergonómia fronton semmi panaszunk sem lehet, csak valahogy hiányzik az a kis plusz, amit a külcsín alapján talán sokan elvártunk volna. A minőség is változatlan maradt, vagyis alapvetően nagyon jó, de azért érződik, hogy a konszernen belül van a VW-nél magasabbra pozícionált márka. Nos igen, ez még nem az Audi A5 Sportback szintje. És egyelőre a hasonló szabású BMW-knek és Mercedeseknek sem kell a VW-től tartaniuk.
Az utastér mérete lenyűgöző. A hátul ülők adott esetben akár keresztben feltett lábakkal is utazhatnak, ami a Passaténál 5 centiméterrel nagyobb tengelytáv érdeme. Itt jegyzendő meg, hogy az Arteon és a Skoda Superb tengelytávja pontosan megegyezik egymással. A lábtér tehát hatalmas, és meglepő módon a fejtér is korrekt méretű, pedig ugyebár ezúttal nem egy klasszikus szedánhoz, hanem egy sportos kivitelű nagy kupéhoz van szerencsénk. Az Arteon 3 centiméterrel alacsonyabb a Passatnál.
Mivel az Arteon a Passattól és a korábbi CC-től eltérően nem négy-, hanem ötajtós kivitelű, a csomagtartó nem egyszerűen csak nagy, hanem remekül pakolható is egyben. A láblendítéssel is nyitható ötödik ajtó alatt alaphelyzetben 563 literes tér található, ami az ülések ledöntésével egészen 1557 literig bővíthető. Ennél csak az ugyancsak ötajtós Superb teljesít jobban, mely 625-1760 liternyi csomagot képes magába fogadni.