Jump to content

Kombinatorika – Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo menetpróba

2017. 10. 02. 16:15

A világ első Porsche kombija. Bizony, már lépett annyit előre a világ, hogy ezen már meg sem lepődünk, azon viszont annál inkább, hogy a puttonyos műfajban hagyományosan erős Audi, a portfólió bővítését rohamosan végző BMW vagy éppen a Shooting Brake formulában erős Mercedes-Benz helyett tulajdonképpen egy kisebb, sportosabb prémium vállalkozás alkotta meg a modern világ első kombi luxusautóját. Jól tette?

Az új Panamera ismeretében a kérdésre már sejthetjük a választ. Ha a jövőbe láttunk volna, akkor korábbi Turbo S Hybrid és jelenlegi Sport Turismo menetpróbánkat egyesíthettük is volna, a Porsche ugyanis bemutatta a Panamera kombi változatának csúcsverzióját. Viszont mi a leggyorsabb ötszemélyes Porschét még nem próbálhattuk ki 680 lóerővel, de lemondásokkal így sem kellett szembesülnünk. Sőt, ami azt illeti a kínálat messze legérdekesebb hajtásláncát vettük górcső alá: a Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismót.

 

De mivel is van dolgunk, és miért pont most, amikor mindenki inkább SUV-t vásárol? “A Panamera Sport Turismóval a Porsche egy új kategóriát alkotott, a márkára jellemző klasszikus értékek és tulajdonságok megtartásával”, mondta Michael Mauer, a Porsche Style formatervező csapat vezetője. Kicsit tisztábban fogalmazva, és némi egyszerűséggel vagy gonoszsággal nyakon öntve ez azt jelenti, hogy a Porsche piacra dobta a luxuskategória első kombiját.

Persze a klasszikus kombi kialakítástól nagyon messze áll a Sport Turismo, hiszen inkább hasonlít egy kupéra, mint egy klasszikus puttonyosra, ráadásul minden porcikájából sugárzik a prémium érzet és csúcstechnológia. A sportos arányokkal megáldott Sport Turismo teljes hossza 5.049 mm, szélessége 1.937 mm, magassága 1.428 mm, tengelytávolsága pedig 2.950 mm. Kerekekből 19-től egészen 21 colig terjed a kínálat.

Alapjait és technikáját tekintve a Sport Turismo természetesen a tavaly teljes egészében megújult, második generációs Panamera modellsorozat innovációit használja. Ide sorolandó például a Porsche Advanced Cockpit digitális műszercsoport, az asszisztens rendszerek átfogó kínálata, mint például a követési távolságtartó tempomatot is tartalmazó Porsche InnoDrive, a hátsókerékkormányzás, a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektronikus karosszériadőlés-szabályozás, valamint a rendkívül erős hajtásláncok.

Mindezeken felül az összes Panamera Sport Turismo modellhez szériában jár a Porsche Traction Management (PTM) funkcióval kiegészített, elektronikusan vezérelt lamellás kuplunggal dolgozó aktív összkerékhajtás. Továbbá az S-modellektől felfelé a szériafelszereltség részét képezi a háromkamrás technológiával ellátott adaptív légrugózás.

(Forrás: autopult.hu)