Jump to content

A kevesebb néha több – Kia Picanto 1.0 MPI (2017) teszt

2017. 09. 27. 18:34

A városi minik piaca hazánkban finoman szólva sem virágzik, pedig a gyártók erről a kategóriáról sem feledkeztek el. Erre kiváló példa az új Kia Picanto, melynek jelenlegi csúcsváltozatát Vajda kolléga már korábban próbára tette. Ezúttal azonban egy jóval józanabb kivitelben járt nálunk az apróság, méghozzá a kisebbik, 1-literes, háromhengeres szívómotorral.

A dél-koreaiak modelljének már az előző generációja is erős ajánlatnak számított a piacon, így nem csoda, hogy ezúttal még többet vártunk – és kaptunk – az új Picantótól. A jópofa stílusát megőrizte az autó, miközben magára öltötte a Kia legfrissebb, mutatós formanyelvét, és rengeteg modern extrával is gazdagodott. Azonban, ha realisztikusabbak akarunk lenni, akkor ebben a kategóriában nem a közel 4,5 milliós csúcsmodellt érdemes vizsgálnunk, hanem sokkal inkább az alapváltozat egy-két elengedhetetlen extrával felszerelt verzióját – tesztautónk pedig pont így érkezett meg szerkesztőségünk garázsába.

A világoskék színben érkező tesztautó alacsony felszereltséggel is kifejezetten mutatós. A Kia jellegzetes hűtőrácsát megkapó Picanto tervezésekor ugyan a kis méretek miatt meg volt kötve a mérnökök keze, de így is kifejezetten jó munkát végeztek. Az aprócska négykerekű minden helyzetben büszkén húzhatja ki magát, és nem lett kifejezetten női autó, még ha sok gyártó ebben a kategóriában kissé femininebbnek is álmodja meg saját városi minijét. A Picanto LED-es fényszórók és GT Line kiegészítők nélkül, 14 colos dísztárcsákkal is jól mutat, ez pedig dicséretes – már csak azért is, mert például az alap fényszórókra sem lehet panaszunk.

 

Az utastérben is jóval egyszerűbb az alapverzió: a középkonzol tetején a méretes érintőképernyő helyett egy kisebb, hagyományos rádióegység fogad minket, de bluetooth csatlakozásra már ez is képes, ennél többet pedig nemigen kívánhatunk egy városi apróságban – legfeljebb jobb minőségű hangszórókat. A manuális klíma konzolján sincs kivetnivaló, és USB illetve AUX csatlakozók is vannak. 

Az anyagok minősége terén ne számítsunk csodára: a Picantóban gyakorlatilag mindenhol kopogós, fekete műanyagok fogadnak, de ez minden ellenlábas esetén elmondható, és ennek ellenére a hangulattal egyáltalán nincs gond a Kia modelljében – sőt, hiába műanyag a kormány és a váltógomb is, mégis egészen kellemes a fogásuk. Az összeszerelés is dicséretes, hiszen hiába a rengeteg műanyag, szinte semmilyen zavaró zajt nem produkált a teszthét alatt az autó – leszámítva persze az erőforrás hangját, de erről később.

(Forrás: autopult.hu)