A dél-koreaiak modelljének már az előző generációja is erős ajánlatnak számított a piacon, így nem csoda, hogy ezúttal még többet vártunk – és kaptunk – az új Picantótól. A jópofa stílusát megőrizte az autó, miközben magára öltötte a Kia legfrissebb, mutatós formanyelvét, és rengeteg modern extrával is gazdagodott. Azonban, ha realisztikusabbak akarunk lenni, akkor ebben a kategóriában nem a közel 4,5 milliós csúcsmodellt érdemes vizsgálnunk, hanem sokkal inkább az alapváltozat egy-két elengedhetetlen extrával felszerelt verzióját – tesztautónk pedig pont így érkezett meg szerkesztőségünk garázsába.
A világoskék színben érkező tesztautó alacsony felszereltséggel is kifejezetten mutatós. A Kia jellegzetes hűtőrácsát megkapó Picanto tervezésekor ugyan a kis méretek miatt meg volt kötve a mérnökök keze, de így is kifejezetten jó munkát végeztek. Az aprócska négykerekű minden helyzetben büszkén húzhatja ki magát, és nem lett kifejezetten női autó, még ha sok gyártó ebben a kategóriában kissé femininebbnek is álmodja meg saját városi minijét. A Picanto LED-es fényszórók és GT Line kiegészítők nélkül, 14 colos dísztárcsákkal is jól mutat, ez pedig dicséretes – már csak azért is, mert például az alap fényszórókra sem lehet panaszunk.
Az utastérben is jóval egyszerűbb az alapverzió: a középkonzol tetején a méretes érintőképernyő helyett egy kisebb, hagyományos rádióegység fogad minket, de bluetooth csatlakozásra már ez is képes, ennél többet pedig nemigen kívánhatunk egy városi apróságban – legfeljebb jobb minőségű hangszórókat. A manuális klíma konzolján sincs kivetnivaló, és USB illetve AUX csatlakozók is vannak.
Az anyagok minősége terén ne számítsunk csodára: a Picantóban gyakorlatilag mindenhol kopogós, fekete műanyagok fogadnak, de ez minden ellenlábas esetén elmondható, és ennek ellenére a hangulattal egyáltalán nincs gond a Kia modelljében – sőt, hiába műanyag a kormány és a váltógomb is, mégis egészen kellemes a fogásuk. Az összeszerelés is dicséretes, hiszen hiába a rengeteg műanyag, szinte semmilyen zavaró zajt nem produkált a teszthét alatt az autó – leszámítva persze az erőforrás hangját, de erről később.