Jump to content

Könnyebb, tágasabb és keveset is fogyaszt az új Opel Insignia

2017. 09. 26. 19:47

Idén tavasszal váltotta le az Opel a 2008-ban, vagyis kis híján 10 évvel ezelőtt bemutatott középkategóriás modelljét, az Insigniát. A második generációs modellben igyekeztek mindent kijavítani, ami miatt kritika érte a korábbi, méretéhez képest meglehetősen nehéz és szűk utasterű változatot. Nézzük, mennyire sikerült.

Az új Opel Insignia 4897 milliméter hosszú, tükrökkel 2093 mm széles és 1455 mm magas. Tengelytávja a korábbi modellhez képest érezhetően megnőtt, bő 9 centivel lett nagyobb, mint volt. Az első, hátsó túlnyúlások még így, a 2829 mm-es tengelytávval is nagyok maradtak, de az arány valamelyest javult. A korábbi, kerekded, lágy formát karakteresebbre faragták, az új Insignia alacsonyabb, laposabb és sokkal dinamikusabb, elegánsabb, mint elődje volt. Nekem kicsit a Mazda6-ra hasonlít, ami talán nem is olyan nagy baj. A négyajtósnak látszó, de valójában ötajtós karosszériát Grand Sportnak nevezik az Opelnél, a kombi karosszériaváltozatot pedig Sports Tourernek.

Az előző generációs Insignia egyik legnagyobb baja a bitang külső mérethez valószínűtlenül szűkre szabott utastér volt. Eddig elöl sem volt igazán nagyvonalú a tér, de a hátsó ülésekben ülve nagyjából annyira volt élvezetes az élet, mint egy nyomasztó, apró lőréses betonbunkerben. A befelé dőlő keskeny ablakok, a mély ülések és a kis belmagasság miatt nemcsak a magas, de az átlagos embereknek is szűk volt a hátsó sor.

De ennek vége, szerencsére ezen is változtattak, amikor megrajzolták az utódot. A helykínálat ugyan még mindig messze van a nagyvonalútól, de már teljesen élhető hely lett az Insignia második üléssora is. Ugyan széltében csak kicsit nőtt a második generációs Insignia, a belső ügyes átvariálásával mégis sikerült oldalanként pár centivel tovább növelni az életteret. Van tisztességes lábtér, szellőzés és több USB-csatlakozó is a telefonok, illetve más kütyük etetéséhez. Telefont amúgy ezernyi helyen lehet benne tölteni, az USB-csatlakozók mellett a könyöklőben lévő zsebben az erre alkalmas telefonok vezeték nélkül is feltölthetők.

Elöl már kompromisszummentes a jólét – jó, a német gerinctudósok áldásával tervezett, ide-oda állítható, masszírozós csodaülések azért durván felárasak – de a helykínálat frankó, az igazi, mutatós műszereket és TFT kijelzőt is használó műszerfal remek hibrid, a kijelzők képe szép és pont annyi gomb van a középkonzolon, ami ideális. A legszükségesebb, gyorsan elérendő funkciók dedikált gombot kaptak, a klímavezérlés csinos, jó fogású tekerőgombot kapott és vannak gombjai a hangerőszabályzónak, számléptetésnek is. Újak a remek fogású, se nem túl vastag, sem túl vékony kormány gombjai is, vannak nyomkodni- és billentenivalók is. Kis tanulást igényel, mire mindet bemagolja a vezető, de pár nap után már sokat segítenek a biztonságos autózásban. Ja, és van remek head-up-display is, szép képpel, változtatható információtartalommal.

Az anyaghasználatra sem lehet panasz, pihepuha kárpitba, rendes, jó fogású anyagokba burkolták az Insignia belsejét és a barna, lyuggatott bőr is jó választás. Már ha muszáj bőrt választani. Csomagtartója ugyan nem lett nagyobb, sőt, valamivel kisebb, 490 literes, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig 1450 literesre növelhető. A háttámlák egyesével dönthetőek, és lehajtás után sík rakfelület alakítható ki a csomagtérben, amit nagyra nyitható hátsó ajtón lehet telepakolni.

(Forrás: vezess.hu)