Jump to content

Tripla ‘turbo’

2017. 09. 19. 18:18

A Porsche modellpalettáján jelenleg a Macan a legkorosabb típus, hiszen az összes testvér vagy nemrégiben frissült, vagy pedig teljes egészében megújult. Ennek ellenére a Macan már megjelenésétől kezdve töretlen népszerűségnek örvend, így beizgazolódtak a vállalat várakozásai, miszerint egy, a Cayenne alá pozicionált közepes méretű - és persze felettébb sportos - SUV komoly profitot hozhat a márka számára. A Macan sikere ráadásul megérdemelt, hiszen az autó éppen optimális méretekkel rendelkezik egy 1-2 gyermekes család számára, formaterve kívül-belül telitalálat, futóműve kiváló, vezetni élmény, motorjai pedig bivalyerősek.

Különösképp, ha a Macan Turbo 3,6 literes, V6-os, két turbó által lélegeztetett erőforrása dolgozik az autóban, amely már alapesetben is 400 lóerőt és 550 Nm-t képes csatasorba állítani, de a kipróbált, ‘Performance’ csomagos modellben az erőforrás nem kevesebb, mint 440 lóerőt és 600 Nm-t produkál. A ‘kis’ luxus-sport szabadidőmodell alapára ilyen konfigurációban 30 millió forint felett van (plusz extrák), cserébe viszont sportautós menetteljesítményekkel és gyönyörű hangélménnyel ajándékozza meg gazdáját a négykerekű: a 0-100 km/h-s sprintet lenyűgöző 4,4 másodperc alatt teljesíti a nem éppen pehelysúlyú, üresen is közel két tonnás SUV, végsebessége pedig 270 km/h feletti. Mindeközben az utastér négy felnőtt számára elegendő helyet és kiváló komfortot kínál, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben is 500 literes.

Még a szűk, kanyargós országutakon is élmény terelgetni a szabadidőjárgányt, ráadásul a zseniális futómű-kormányzás-hajtáslánc-fék kvartettnek köszönhetően mit sem érzünk a 2 tonnás tömegből. Performance csomag ide vagy oda, a Macan Turbo még mindig a piac legkívánatosabb SUV-ja azok számára, akik sokat adnak a vezetési élményre.

A vadonatúj fejlesztésű Panamera-sorozat ‘Turbo’ változatából kiszállva a következő gondolat motoszkált a fejemben: “ha szárnya lenne, biztosan felszállna”. Képzeljenek el egy 5 méternél is hosszabb, üresen bő két tonnás luxusautót, ami akár 3,6 másodperc alatt (igen, jól olvasták) képes teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet. Mindeközben ráadásul ha nem hatnának ránk komoly erők, simán pezsgőzhetnénk a hátsó sorban, a fantasztikusan kényelmes masszázsülések által kényeztetve. A Porsche pontosan tudja, hogy több, mint 50 millió forint elköltése esetén (a Panamera Turbo hazai bruttó alapára körülbelül 51,5 millió) a tehetős ügyfeleknek nagyon sok elvárással rendelkeznek, de a Panamera mindent tud is, ami ma az autóiparban elképzelhető - épp, hogy csak ki nem takarít helyettünk. Ráadásul már megjelent a luxusmodellből egy praktikusabb ‘Sport Turismo’ kivitel is, ami 4- helyett akár ötszemélyes utastérrel is kérhetőí!

(Forrás: autopult.hu)