Jump to content

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 (2017) teszt

2017. 09. 13. 18:39

Tiszteletre méltó az a bátorság, ahogyan a Peugeot a termékkínálatát kezeli. Hagyománytisztelet helyett igényekre adott rugalmas válasszal folytatja útját az igazán jövedelmező vállalkozások közé, ez a szemlélet pedig az új 5008 lemezei alá is begyűrűzik. A látható helyeken igazán sokat kínálnak, és onnan vesznek el, ahová csak szakértő szemek látnak.

Az új 5008-at alapvetően kétféle megközelítéssel szemlélhetjük, de mindkettő esetben érdemes elfeledkezni az egyterű elődről. Az oroszlános márka ugyanis új idők új szelein lovagolva SUV köntösben hozta ki modelljét, divatosan magas felépítéssel, a 3008 formai örökségével. Azonban addig-addig nyújtották a padlólemezt, hogy annál jóval, sőt, még az egyterű névrokonnál is jelentősen nagyobb lett a tengelytáv és a teljes hosszúság.

 

A 3008-hoz mérten 16,5 centi pluszt kapunk ide, és összesen 21,4 centi növekményt oda, ami bizony oldalnézetből meg is látszik a modellen. Az elnyújtott profil még felidézi a buszlimuzinos korszakot, szemből és hátulról viszont igazán avantgárd, határozott élekkel, modern ledes lámpatestekkel ékesített forma fogad, amelyet fényes króm és fekete betétek is felértékelni igyekeznek. A formai merészség ráadásul belül sem marad el: a műszerfal szokatlan helyein futó szövetkárpit ügyes fogás, és jól illeszkedik az erőteljesen tördelt megjelenéshez.

Az előddel összehasonlítva elöl néhány centivel nőtt a szélesség, a második üléssorban 60 mm-rel nagyobb a lábtér, és leghátul is egészen elfogadható a ‘helyhelyzet’ (persze ilyenkor szinte zéró, 200 liter alatti csomagtér mellett). Itt például a fejtér 20 mm-rel lett tágasabb, annak ellenére, hogy az autó összességében nem lett magasabb, maradt 164 cm. Nagyobb fejtér ide vagy oda, azért nem árt vigyázni az opcionális panorámatetővel, az ugyanis értékes centiket fűrészel le a 2-3. sor fejteréből. Emellett hátul valóban hatalmas a lábtér, viszont mindezt értetlenül rövid ülőlapok kísérik – hosszú távon annyira nem jó itt terpeszkedni, mint ahogy elöl sem: a széles középkonzol igencsak bekorlátozza az utas ilyen jellegű lehetőségeit. Az autóban különben akár 3,2 méter hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk az anyósülés ledöntésének köszönhetően, ami opcionális tétel.

A növekmény a lábtér mellett leginkább a csomagtérben érhető tetten, ahol öt üléssel - vagyis a padló alá hajtogatott 6-7. üléssel – a 3008-nál 260 liternyivel több, összesen 780 liternyi csomag kaphat helyett, az ülések lehajtásával pedig 1,94 köbméterrel hozhatjuk ki a maximumot (az előd maximum 1,76 köbmétert volt képes felmutatni). A praktikum ezzel nem ért véget: a középső sorban három különálló ülést találhatunk kivétel nélkül ISOFIX rögzítőpontokkal ellátva, így ide akár 3 (kompaktabb) gyerekülés beszerelése sem jelent problémát. A középső sor üléseit egyenként lehet hosszirányban állítani, a háttámla dőlésszöge pedig mind a hét ülésnél állítható. Apropó, hét ülés: a jelenleg az összes 5008-hoz ajándékba adott (egyébként 300.000 forint) 6-7. ülést teljesen el lehet tüntetni a csomagtér padlója alá, ha pedig szükségünk lenne a padló alatti ‘rekeszre’, akkor ki is vehetjük a pótszékeket, amelyek egyenként mindössze 11 kilót nyomnak.

(Forrás: autopult.hu)