Jump to content

Mazda MX-5 RF teszt

2017. 08. 30. 11:53

Mazda MX-5-ből sosem elég, valljuk a szerkesztőségben, és valószínűleg bármely benzinvérű sorstársunk osztja a véleményünket. Szerencsére újra és újra van okunk találkozni korunk talán legközvetlenebb utcai élményautójával.

Járt nálunk kisebb és nagyobb motorjával is, keménykobakkal viszont most először. Alapból kupésabb a forma, lenyitva targatetős a japán szamuráj, a Retractable Fastback kifejezés után egyszerűen csak RF betűkkel illetik és különböztetik meg a palettában a harmónikatetős társaktól, vagy ahogy szerintem az MX-5 fanok egyetértenek velem, a hagyományos és valódi MX-5 modellektől. Szerencsére kéziváltóval – merthogy az erősebb RF-ből létezik automata, micsoda förtelmes boszorkányság szülhette az ötletet − és vadiúj prémium színében, Machine szürke árnyalatban drifteltük teszteltük az RF-et.

Érdekes értekezés lenne, hogy melyik MX-5 számít az igazinak, az előző generáció óta azonban mindenképp együtt kell élni a tudattal, hogy létezik keménytetős változat is. Eddig talán még könnyű is volt megemészteni, azonban most először targatetős kivitelezést vetettek be. Ettől még nem kell leírni, sőt. Cserébe olyan gyönyörű kupéformát alkottak felhúzott tetővel – persze a KODO irányelvet szem előtt tartva –, mint még soha, és amit kívánkozó tekintetek fürkésznek bármerre járunk. Reggel, lehúzott tetővel már más a helyzet. Na akkor nagyon utál minket mindenki, kivéve a többi MX-5 tulaj, akik boldogan integetnek ránk már távolról, természetesen karjukat a tetőn kidugva, mert megtehetik.

Gyári adat szerint 13 másodperc a tető fel-, lehúzás, mi 14-15 másodperc között mértünk a valóságban, már az ablakok felhúzásával együtt, de lehet, hogy csak túl melege volt. Ez az idő pont elég, hogy egy piros lámpánál felhúzzuk a tetőt a középkonzolon diszkréten elhelyezett gombról, de már a gurulást is megkezdhetjük, hiszen 9,5 km/h-ig mozgatható a szerkezet. Az egész folyamatot a fedélzeti komputer képernyőjén is követhetjük egy grafika segítségével, így fejforgatás nélkül látjuk, ha elkészült, de egyébként hangjelzéssel is figyelmeztet.

A motoros tetőmozgatás nyilván sokkal lassabb folyamat, mint a ponyva magunk mögé dobása, amit saját kezünkkel ennyi idő alatt háromszor, de ha gyorsak vagyunk, akár négyszer megteszünk. Hanyag mozdulattal lepöccinteni a tetőt persze komfortosabb, bár a puhatetős átalakítását sem nevezném munkásnak. Mindez még nem magyarázza a 775 000 forintos felárat. Kell lennie más előnynek is.

 

(Forrás: autonavigator.hu / kép: mazda)