2017-ben a KSH által számított bruttó átlagbér átlépte a 300 000 forintot. Szép szám, bár a nettója már kevésbé ad okot sok örömre. Ennek fényében nem meglepő, hogy az olcsóautóknak van keresnivalójuk a magyar és a miénkhez hasonló piacokon. Van választék bőven, a Dacia Logantól kezdve a Lada Vestán át a Fiat Tipóval bezárólag. Méretben a Škoda Rapid, SEAT Toledo is ide tartozó, de ott azért az olcsóság már megbicsaklik. Természetesen a PSA is kínál árra hangolt modellt, vagyis mindjárt kettőt: a Peugeot 301-est és testvérét, a Citroën C-Elyséet.
Kínában ugyan 2002 óta forgalmaztak ilyen néven autót, de az európai variáns, cikkünk főhőse 2012 óta létezik. Így nem meglepő, hogy 2017-ben jött is az iparágban kötelező frissítés. Hozzánk pedig a faceliftes tesztautó.
4,4 méteres hossza és 2,65 méteres tengelytávolsága jó kiállást ad oldalról a Citroën C-Elyséenek. A bibi ott van, hogy csupán 1,748 méter széles. Innen már sejthetjük, hogy kisautó alapra épül a kocsi. Ennek a négyajtósnak a korábbi Citroën C3, a Peugeot 207 és 208 modelleknél használt padlólemez az alapja, ám ezt elöl-hátul szélesebb nyomtávhoz és megnyújtott tengelytávhoz alakították át.
Pont a keskenységét ellensúlyozza az újítás a kocsi orrán. A hűtőmaszk díszcsíkjai kifutnak a lámpákig, illetve a lökhárító rácsa is hangsúlyozottan vízszintes tagolású. A ráncfelvarrással megváltoztak a fényszórók és a ködlámpák is, megjelent a nappali menetfény, míg hátul a Citroënnél ma általános 3D hatású lámpákat alkalmaznak.
Összességében frissebb lett az autó külseje, de továbbra is nagy tömegeknek szóló, azaz semmi kalandot nem vállaló formáról és részletekről van szó. A Citroën többi, játékos külsejű autójához képest igencsak öreguras. A legizgalmasabb forma a feláras 16 colos felnié volt a kocsin, ezt többen is megdicsérték a teszthét alatt.
Nemcsak ára, hanem műszaki megoldásai is a szegényebb országokhoz igazodnak, így az átlagnál nagyobb, keréktől függően akár 14 centis hasmagassága is lehet. Alul védőlemez óvja a motort, gondolva a földes utakra, az ajtókon kettős gumiszigetelést használnak. Lehet, hogy a port kint tartja, a zajt kevésbé.
Meglepően tágas, a megújulás után is talán ez a legfontosabb információ a Citroën C-Elysée utasterével kapcsolatban. Elöl és hátul is utazhatnak felnőttek, együtt is, el fognak férni. A fejtér és a lábtér is elegendő.
Az autó műanyagjai olcsó hatásúak, mint egy 10 évvel ezelőtti modellben, de nem zörögtek, nem lógtak az elemek. A komor belsőnek (létezik világos szövettel is) jót tesz a műszerfal, az ajtók és a kormány ezüst díszítése. Ne tévesszen meg senkit a narancssárga monokróm kijelzővel megspékelt klíma, manuális egység egy digitális kijelzővel, automata funkcióval nem bír. Van viszont egy gombbal indítható, a maximális hűtést biztosító funkciója, ami forró napokon az autó gyorsabb lehűtésénél hasznos. Nincs önműködő funkciója az elektromos ablakemelőknek se (még a vezetőének sem). De ami még rosszabb, hogy nyújtózkodni kell a működtetésükhöz.