Nagyjából nyolc év után készült el az Audi Q5 második generációja. A 2016-ban leleplezett modell a Q7-estől örökölt jegyekkel és a legmodernebb műszaki megoldásokkal viszi tovább az előd értékeit, arányait. Természetesen könnyedén lendül túl az unalomba süllyedő autópályás kilométerfaláson, valamint a légrugózás és az okos összkerékhajtás váratlan helyzetekben is hidegvérrel dolgozik azon, hogy semmi ne akassza meg a technológiai harmóniába csomagolt utazást. Az elegancia mellé nem jár izgalmas vezetési élmény.
Rideg, mint egy frissen átadott gyárcsarnok. Az ingolstadti tervezőasztalok mellett továbbra sincs helye a szenvedélyes vonalaknak, a végletekig egységes márkaarculat minden modellre kegyetlenül rányomja a bélyegét. Ezalól nem lehet kivétel a kínálat egyik legnépszerűbb tagja, a 4663 mm hosszú (ezzel 2,4 centit nőtt az elődhöz képest) Audi Q5-ös sem.
Akkora hűtőrács – ingolstadti nyelvjárásban single frame – uralja a frontrészt, hogy ennek alapján egy három számmal nagyobb autót sejthetnénk, ha feltűnik a tükörben. Még az egyes lamellák között is bő háromujjnyi lyukon szaladgálhat be a levegő. Nem is csoda, hogy az 1893 mm széles autó lökhárítójának két oldalára már nem nyílás jutott, hanem az adaptív távolságtartós tempomat radarjai, különben szegény motorka hideg téli napokon kihűlne ennyi iramló menetszéltől.
Úgy tűnik, hogy nem nagyon kell aggódni a Mexikóban dübörgő összeszerelő üzem miatt, ahonnan minden Audi Q5-ös érkezik ezentúl, mert az Audi minőségbiztosítási rendszerén még a pezsgő latin vér sem foghat ki igazán. Az összeszerelés példás és a választott anyagok is nagy többségben a hibátlan és a tökéletes között mozognak, egyedüli zavaró pont ezen a téren, hogy az ajtópanelek felső része kicsikét keményebb az elvárhatónál.