Jump to content

Infiniti Q50S Hybrid - teszt

2014. 09. 12. 12:00

Az autoblog.hu kipróbálta a japánok 3-as BMW-jét, mely úgy akar érvényesülni a piacon, hogy egy ősrégi szívó benzines mellé kapott egy ultramodern elektromos motort. Az így összejött 364 lóerőt 14,2 millió forintos indulóáron vihetjük el, amihez hasonlót senki más nem kínál a piacon.

Mielőtt leírnám, milyen autó is a Q50, érdemes egy kicsit utánanézni magának az Infiniti márkanévnek. A cég tulajdonképp teljes egészében a Nissan leányvállalata, melyet 1989-ben alapítottak Amerikában, hogy a Toyota mintájára (amely a Lexust hozta ugyanígy, ugyanebben az évben létre) prémium, az ottani igényeket maximálisan kielégítő japán autókat értékesítsenek – kizárólag a tengerentúlon. Majd történt egy kisebb gazdasági összeomlás, világválság és közben az igények is változtak a kontinenseken, így a 2008-as év végén a Nissan úgy határozott, hogy elhozza Európába is prémium márkáját – amit jól tett.

Bár közel sem látni annyi drága japán kocsit az utakon, mint mondjuk BMW-t, vagy Mercedest, vannak, akiknek épp ez teszi vonzóvá az amúgy tisztességesen felszerelt (és felszerelhető, de legalább alapáron is tisztességesen ellátott), megbízhatóságban sokat ígérő távol-keleti négykerekűeket. Ugyanis valóban kijelenthetjük, hogy az Infinitik nem felcsicsázott Nissanok, egy laikus biztosan nem tudná megmondani melyik nagy autógyártó készíti őket. És ez így jó, ha már a kedves vevő egy rakat pénzt hagy a kereskedésben valami bőrben és fa- vagy fémberakásokban úszó hodályért. De vajon tényleg ilyen lenne az Infiniti? Vagy inkább egy élményeket adó, igényes manufaktúra?

A Q50 Hybriddel töltött pár nap után elmondható, hogy a japánok minden tudásukat beleadták a középkategóriás négykerekűbe, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2-3 éve kipróbált M (mai nevén Q70) és FX (QX70) modellek sem okoztak csalódást, sőt igényesen kidolgozott és összerakott külsejük és beltartalmuk miatt felüdülés volt minden velük töltött perc. Szerencsére az azóta eltelt idő alatt – legfőképp az európai piacra való betörés és megragadni akarás miatt – még tovább finomodott a márka, így az Infiniti G-sorozatának utódja már egy igazi világautóként érkezett a 2013-as Detroiti Autószalon porondjára.

Ami már akkor megbolondította a mindenre kíváncsi újságírókat az a hihetetlenül lendületes formavilág, melyet az autó magáénak tudhat. Kezdve a kegyetlen első fényszórókkal, amelyekben az integrált LED nappali menetfények felfelé ívelő vonalai alatt kirajzolódó félhold-formák talán a BMW-féle „angel eyes” lámpákat is felülmúlják. Ugyanez a séma érhető tetten a hátsó világítótesteknél, azonban itt már oldalanként két-két félkör rajzolódik ki. A hűtőrács háromdimenziós kiképzése egy kissé talán a Lexus megoldására hajaz, de a motorháztető és a lökhárító briliáns ívei miatt elnézhetjük ezt az apróságot.

A teszt teljes egészében az alábbi linken érhető el: http://www.autoblog.hu/autoteszt/infiniti-q50s-hybrid-a-kulonc-premium/

(Forrás: autoblog.hu | Fotó: motortrend.com)