Kerek tizenöt éve, 1999-ben jött ki az Audi az akkoriban igazi újdonságnak számító fokozatmentes váltójával, amelyet először a 2,8-as A6-osba építettek. Azóta – bár nem volt teljesen problémamentes – számtalan modelljükben elterjedt a Multitronic, jelenleg az A4-estől az A7-esig több elsőkerék-hajtású Audiban kapható. Ralph Riegger, a gyár egyik vezető mérnöke most elárulta, nem viszik tovább a következő generációs Audikba.
Az angolul CVT-nek rövidített váltó nem nyerte el mindenki tetszését, bár a kezdetek óta sokat finomítottak rajta. Eredetileg a fogyasztáscsökkentés szent célja miatt fejlesztették ki, de Riegger szerint ma már vannak jobb megoldások. Az Audinál a hétsebességes, dupla kuplungos váltójuk továbbfejlesztett változatával helyettesítik majd, amely a jövőre várt, B9-es A4-esben jelenhet meg először.
Manapság leginkább a japán gyártók hisznek a CVT-váltóban, jellemzően kisebb teljesítményű autóikban használják. Az Audi Európában csodabogárnak számított a Multitronickal – ennek a korszaknak nemsokára vége szakad.
(forrás: totalcar)