A PSA néhány hónapja 1,3 milliárd euró ellenében vásárolta fel a General Motorstól az Opel autógyártó részlegét, és most ennek az összegnek körülbelül a felét vissza szeretné kapni. A Reuters hírügynökség úgy tudja, hogy a francia vállalat mintegy 600-800 millió euróra tart igényt, konkrétan azért, mert állítása szerint a GM az egyeztetések során nem adott korrekt tájékoztatást az Opelek károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban.
A PSA szerint az elkövetkezendő években a vártnál sokkal több pénzt kell fordítani az Opel személyautók károsanyag-kibocsátásának csökkentésére, hogy azok meg tudjanak felelni az egyre szigorodó előírásoknak. A GM nem érti a PSA panaszát, ugyanis szerintük a franciáknak minden szükséges adat a rendelkezésükre állt a tárgyalási folyamat során.
A PSA azonban állítólag csak most tudta meg, hogy az Opel eredetileg azzal számolt, hogy nagy mennyiségben fog eladni Ampera-e villanyautót, és így felel majd meg az egyre szigorúbb környezetvédelmi normáknak. Ennek a modellnek azonban minden egyes legyártott példánya 10 ezer eurós veszteséget produkál, és a legnagyobb piacán, Norvégiában egy ideje már fel is függesztették a forgalmazását.
Az Opel a felvásárlás előtt flottaszinten mintegy 3,7 grammal teljesített rosszabbul az előírt CO2 határértéknél, ha pedig kivesszük a számításból az Ampera-e-t, akkor már 6 gramm a vállalat lemaradása. Az Ampera-e-ből az eredeti tervek szerint évente mintegy 20 ezer darabot értékesítettek volna.
Nem tudni, hogy a PSA vajon visszakaphatja-e a vételár egy részét, az viszont biztos, hogy a franciák most gőzerővel azon dolgoznak, hogy az Opel mihamarabb új plugin hibrid és elektromos modellekkel jelenhessen meg a piacon.