Jump to content

33 év után jövőre visszatér az Alfa Romeo a Forma-1-be

2017. 11. 29. 21:18

Az Alfa Romeo igencsak nívós múlttal rendelkezik a motorsportok világában, azonban már jó ideje nem igazán találkozhattunk az olaszok nevével. Jövőre azonban ismét a legmagasabb szinten találkozhatunk az Alfa Romeo nevével és emblémájával, ugyanis a gyártó a Sauber F1 csapat oldalán beszáll a száguldó cirkuszba.

A mai napon az Alfa Romeo több évre szóló műszaki és kereskedelmi partneri megállapodást írt alá a svájci Sauber F1 csapattal, amelynek célja, hogy az olasz márka a 2018-as évadtól kezdődően részt vegyen a Forma–1 világbajnokságban. A gyártó ráadásul nem is csak egyszerű szponzorként száll be, ugyanis a versenyautók az olaszok színeit és logóját viselik majd, a motorok pedig 2018-as Ferrari erőforrások lesznek.

A megállapodás ezen kívül kiterjed a fejlesztés minden vonatkozó területén felmerülő stratégiai, kereskedelmi és technológiai együttműködésre, beleértve az Alfa Romeo műszaki személyzetének, mérnöki tudásának és szakértelmének a rendelkezésre bocsátását. Az együttműködés további lehetőségeket teremt mindkét szervezet számára a Forma–1-ben éppúgy, mint az autóiparban általában.  A hivatalos elnevezés egyébként Alfa Romeo Sauber F1 Team lesz.

„A Sauber F1 Teammel kötött megállapodás az Alfa Romeo márka újraalkotásának fontos momentuma, amelynek köszönhetően több mint 30 évnyi távollét után ismét visszatérhet a márka a Forma–1-be.” – nyilatkozta Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója. „A Forma-1 történetéhez aktívan hozzájáruló, nagy presztízsű márka is csatlakozik azokhoz az autógyártókhoz, akik részt vesznek a Forma–1-ben. A márka maga is profitál abból, hogy olyan, elismerten kiváló partnerrel osztozhat a technológián és a stratégiai szakértelmen, mint a Sauber F1 Team.”

A Forma-1 legnagyobb hősei között számon tartott Alfa Romeo visszatérése a várakozások szerint még vonzóbbá teszi majd a sportágat, egyben hozzájárul annak jövőbeli fejlődéséhez. Az Alfa Romeo technológiai szakértelmével, valamint hatalmas, lelkes szurkolói táborával is hozzájárul a sikeres együttműködéshez; a bajnokságban való részvétel pedig olyan területeken is előnyt jelent a márka számára, mint a technológia átadása vagy a közlekedésbiztonság.

(Forrás: autopult.hu)