A Land Rover Defender karosszériája, a Jeep Wrangler futóműve és a Chevy Corvette motorja találkoznak… no, nem egy bárban, hiszen ez nem egy rossz vicc, hanem a valóság, legalábbis a Black Bridge Motors portfóliójában az.
Az USA Connecticut államában működő cég mindennel foglalkozik, amire fizetőképes kereslet mutatkozik, a veterán luxusautók karbantartásától kezdve a kárpitanyagok cseréjén át a ruházati cikkekig. Most ők is felültek a restomod vonatára, és régi formákat töltenek meg modern technikával. Az egészbe azonban vittek egy csavart, hiszen nem kettő, hanem három járművet gyúrtak egybe.
A felszínen a Land Rover Defender látható – nem csoda, hiszen a három klasszikus offroader (a másik kettő a Jeep Wrangler és a Toyota Land Cruiser) közül ez az egyetlen importmodell Észak-Amerikában, így ennek a legnagyobb a presztízse.
A karosszéria látványos, bár nem eredeti: vastag alumíniumlemezből gyártatja a cég. Alá pedig, biztos, ami biztos, az előző generációs Jeep Wrangler létravázát és futóművét szerelték.
A motor viszont egy harmadik helyről: a Chevrolet Corvette-ből származik. A 6,2 literes V8-as blokk (kódjele LS3) 430 lóerővel noszogatja mozgásra a Functiont. Ha ezt kevésnek érzed, jöhet az LT4-es erőforrás, amely már kompresszorral támogatja a nyolc hengert; a végeredmény 650 lóerő… A váltó alaphelyzetben automata, de kérhető hatfokozatú manuális is.
A hármas hibrid restomod alighanem veszettül megy, így indokolt volt a Brembótól megrendelni a fékrendszert. Ők szállítottak is, nem is akármit: vákuumrásegítés helyett hidraulikus a fékrendszer. Van alap, van sport, és van versenykivitel, egyre emelkedő felárért.
A Function sorszámozott példányai teljes egészében kézzel készülnek; az extralistán érdekes dolgokat találunk, az akár 10 centis emeléstől kezdve a négy darab kagylóülésen át a vászontetőig – igen, alapértelmezésben sem teteje, sem bukókerete nincs az autónak, ami a szabadság határtalan érzésével feledteti a közvetlen életveszélyt. Az élmény alsó hangon 145 ezer dollárba, azaz nagyjából 43 millió forintba kerül; ha minden extrát beikszelünk, akár másfélszer ennyit is ott hagyhatunk a gyártónál.