Komoly vérfrissítést hoz az Astra új generációja az Opel számára. Az új L széria formaterve fiatalosan új és lendületes, modern, mégis tökéletesen felismerhető és igaz ez a belsejére is. Az új generáció már a PSA Stellantis égisze alatt fejlődött ki, gyártása viszont ugyanott zajlik majd, ahol a felmenőinek, Rüsselsheimben.
A hatodik generációs Astra osztozik az új Peugeot 308 alapjaival és ezt külsőre sem tudja elrejteni. Az EMP2 padlólemezre épülő új modell már az Opel friss dizájnirányzatát követi, orrán a Vizor névre keresztelt plexi lappal összekötött ledes fényszórókkal és határozott, éles vonásokkal. Bár a sajtóközleményben az Opel kupés vonalakat is említ, ilyenről szó sincs, az Astra ugyanolyan hagyományos ötajtós kompakt, mint eddig is volt.
Elődjéhez képest változtak a méretei, ami az arányainak is jót tett. Hosszban csak négy milliméterrel nyúlt 4374 milliméterre, tengelytávolsága 13 milliméterrel gazdagodott 2675 milliméterre, amit leginkább az első túlnyúlástól vettek el. Legtöbbet széltében testesedett, 51 milliméter plusszal 1860 milliméterre.
Mivel méretei és az utastér kialakításának lehetőségei is változtak, a belső méretekben is van különbség a K szériához képest. Csomagtere 52 literrel bővült, így már 422 literbe pakolhatjuk majd a poggyászunkat az ötajtós csapotthátú esetén, de érkezik még belőle kombi variáns is. A háromajtós kompaktok szegmense szinte teljesen eltűnt, így, bár kimondottan jól állna az Astra L dizájnjának egy sportos kivitel, sajnos nem számolhatunk az érkezésével.
Utasterének dizájnja szintén mutat rokonságot az új Mokkával, a kevesebb több elv alapján meglehetősen letisztult és modern a vonalvezetés és az ergonómia. A műszerfal tetején kettő darab 10 colos kijelző trónol, egyik a műszeregység szerepét, másik a multimédiáét tölti be, fizikailag pedig összekötötték őket, mintha egy panel lenne.
A kijelzők uralta térben fizikai gomboknak kevés tér maradt, klímakonzol például csak menüből érhető majd el, ugyanakkor meghagytak egy fizikai gombsort a kijelző alatt, hogy a fontosabb menüket hamarabb is elérhessük egy gombnyomásra. Tech fronton érkeznek fontos felszereltségek például az Insigniából, a 84 diódával működő Matrix LED fényszóró és stop & go funkciós adaptív távolságtartós tempomat is elérhető lesz head-up display, 360 fokos kamerarendszer és okostelefon-integrációs multimédia mellett.