
Használt autó, egymillió forintig: örök téma, amivel érdemes foglalkozni. Ajánlottunk autókat a legolcsóbb Honda Jazz GD-k helyett, gyűjtöttünk ennyiért szívó benzines japán autókat a városi kisautótól a családi kombin át a sportkupéig és mondtunk jobbat egymillió alatt a túlértékelt Toyotánál. De van öt hiba, ami gyakori, de elkerülhető.
1. HIBA: EGYMILLIÓT SZÁNSZ RÁ VAGY EGYMILLIÓD VAN RÁ?
Itt adódhat az első és a legsúlyosabb botlás. Aki azért vesz használt autót egymillió forintból, mert ennyit áldoz rá, merőben más helyzetben lesz a kocsi megvétele után, mint aki ennyit tud rászánni. Ha tehát nem az automatából veszed ki a milliót ropogós húszezresekben, hanem ezresekből és kétezresekből rakod össze, amiben semmi szokatlan nincs, akkor az egymilliós használt autód ne kerüljön többe 750 ezer forintnál.
Mert a vásárlás után óhatatlanul adódó átírási kiadások, az olajcsere, a vezérlés cseréje és a gumiszett biztosan elviszi a többit. És ezek a tételek nagyrészt azokra is állnak, akik nagyon profik és sosem nyúlnak mellé.
2. HIBA: KERGETNI EGY TÍPUST
Ebben az árkategóriában a leghasznosabb letenni a márkáról, elfelejteni a típusokat és egyetlen dologgal foglalkozni: a konkrét autóval. A típusok elméleti rangsora másképp nézhet ki lehet, de mire egymillió forint alá érnek, addigra az eredendő adottságaikat felülírhatja, hogy milyen szervizhátteret tud felmutatni a gazdájuk, milyen törődésben volt részük az évek során, mi szerepel a szervizkönyvben és miről tud szervizszámlákat elővenni a tulajdonos.
Tehát senkit nem arra biztatunk, hogy légrugós Mercedes-Benz S 400 CDI-k, Skyhook-futóműves Lancia Thesisek és V8-as Jaguar S-Type-ok közül válasszon egymillió forintos használt autót. Az azonban szinte mindegy, hogy az ép ésszel behúzható kocsik közül arra a darabra Chevrolet Lacetti, Ford Fusion vagy Nissan Almera van-e ráírva. Ha jó a háttere, követhető a szervizmúltja, pláne, ha márkakereskedés árulja, akkor le kell rá csapni.
3. HIBA: MENNYI LESZ AZ ALKATRÉSZ?
Ma, az internetes rendelés és a free shipping korában, egy típus alkatrész-ellátottsága másképp esik a latba, mint 20-30 éve. De az alkatrészek áraiban brutális különbségek lehetnek az egyes autók között, amit dőreség alábecsülni. Ez nem elsősorban a szokásos kopóalkatrészek, szűrők, fékek, kuplungszettek árában jelentkezik.