Jump to content

Visszahívási problémák

2019. 11. 14. 19:29

Három gyártónál négyféle légzsákhiba miatt indítottak visszahívást a héten az EU-ban. Leváló kormánykerék, széteső fékpedál és kigyulladó hibrid teszi teljessé a hét gyártástechnológiai horrortörténetét.

Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Mercedes-Benz C-osztály / E-osztály:
Gyártás: 2018. május
A kormánykereket nem rögzítették megfelelően a kormányműhöz, a jármű irányíthatatlanná válhat.

Mercedes-Benz E-osztály:
Gyártás: 2018. október – november 
A hátsó légterelőt rögzítő csavarokat nem húzták meg eléggé, nagy sebességnél leválhat a szárny, ami balesetet okozhat.

Nissan Almera / Navara / Patrol / Teana / Terrano / Tino / X-Trail:
Gyártás: 2004. január – 2012. november 
Az utasoldali légzsák gázfejlesztőjének hibája miatt a légzsák nyitásakor fémszilánkok repülhetnek az utastérbe, sérülést okozva az utasoknak.

Dacia Sandero 2 / Logan 2 / Lodgy / Dokker
Gyártás: 2018. április – augusztus
A vezető oldali légzsák nem megfelelően nyílik, ezért csak részleges vagy nulla védelmet nyújt.

Ford Focus:
Gyártás: 2018. október – december 
A fékpedált rögzítő csavar eltörhet, ami a fékhatás romlását eredményezheti.

Hyundai Ioniq:
Gyártás: 2017.07.13. előtt 
A hátsó ülés alatti relét nem rögzítették megfelelően. Ha kilazul, megnő az ellenállása, és a túlmelegedő szerelvény tüzet okozhat.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)