Akár a globális, akár az európai eladásokat nézzük, a Sportage viszi a prímet a Kia palettáján. A nettó haszonnál is fontosabb azonban az az arculati hozam, amivel a szabadidőjármű az elmúlt 25 év alatt (de főleg utóbbi két generációjával, azaz 2010 óta) hozzájárult a márkanév polírozásához.
Az első generációs modell 1991-ben, Tokióban mutatkozott be. Gyártani egy évre rá kezdték, tíz év alatt félmillió darabot adtak el belőle. A második széria (2004-2010) már egy minden szempontból vállalható modell volt, 1,23 millió példány talált belőle gazdára hét év alatt.
A harmadik sorozat még kevesebb idő alatt még nagyobb számban fogyott; kétmillió fölötti darabszáma mindössze hat évre oszlott el. A mostani, negyedik sorozat mindössze 29 hónap alatt elérte az egymilliós eladást, és hogy még egy szép kerek számot mondjunk: idén év elején 970 ezernél álltak a modell európai összeladásai, így hamarosan újabb gyertyát gyújt a Sportage-nak a Kia.