Jump to content

Itt a legújabb Jeep Wrangler

2017. 11. 29. 21:10

Jeep Wrangler igazi legendává vált az idők során, de sajnos nincs mese, és néha még a legendáknak is meg kell újulniuk. Tudták ezt az amerikaiak is, így hosszú idő után végre bemutatták a Wrangler vadonatúj generációját, ami természetesen az elődök jellegzetes formáit és kiváló terepképességeit örökíti tovább, miközben modern megoldásokat nyújt a vásárlóknak.

Az autó továbbra is a jól megszokott létraalvázra épül, de ezen kívül szinte sehol nem maradt érintetlen: a futóművet szinte teljesen átalakították, és ezentúl a karosszéria is alumíniumból készül, illetve sokkal több nagy szilárdságú acélt használtak, ami amellett, hogy jóval merevebbé teszi a Wranglert, közel 91 kilogrammtól is megszabadítja, ami minden szempontból jó hatással van az autóra. Persze sok elem továbbra is acél maradt, hiszen ez az anyag jobban bírja a terhelést, mint az alumínium, és erre a terepen bizony komoly szükség lehet.

A megjelenésről felesleges lenne hosszasan értekezni, hiszen a jellegzetes formák mind megmaradtak, de az összkép azért jóval modernebb, köszönhetően például a modern, LED-es fényszóróknak és a finoman átszabott lökhárítóknak. Az autó továbbra is elérhető lesz két- illetve négyajtós verzióban, a variálhatóság pedig még jobb lett. Az ajtókat ezentúl is leakaszthatjuk, ahogyan a tetőtől is megszabadíthatjuk az autót – nem csak a vászon, hanem opcionálisan a keménytetős kivitel esetében is –, de a szélvédő lehajtása és levétele is jóval egyszerűbb feladat lesz, mint korábban.

Azért van néhány fontos, de elsőre láthatatlan változás is: a körkilátás például sokat javult, köszönhetően az alacsonyabbra húzott övvonalnak és a magasabb szélvédőknek – az üvegfelületek mindenhol nőttek. A jellegzetes, hetes felosztású, függőleges hűtőrácsokban lévő törés is újdonság, ami nem feltűnő, mégis modernebbé teszi az összképet, ahogyan a kerékjárati ívekre kerülő irányjelzők és nappali menetfények is. Érdekeség még, hogy a kilincsek a vásárlók visszajelzéseinek köszönhetően kaptak igazán retró stílust.

A gyakorlatilag teljesen függőleges felépítés maradt az utastérben, de természetesen jóval modernebb megoldások kerültek be, így például méretes érintőképernyős multimédiás rendszert, friss klímapanelt, és egy nagy, informatív megjelenítővel megáldott műszerfalat is kapott az új Wrangler, de a fejlett összkerékhajtás kezelőszervei is újak. A komfort is sokat fejlődött, és modern extrákból sincs hiány: mindenféle mobiltelefonos kapcsolódási lehetőség, automatikus fékrendszer ésholttérfigyelő is lesz, sávtartó azonban nem.

Erőforrások tekintetében két lehetősége lesz a vásárlóknak: a korábbról már ismerős 3,6 literes V6-os Pentastar egység 289 lóerőt és 353 Nm-es csúcsnyomatékot kínál majd, míg az új, 2-literes, 48 Voltos, úgynevezett lágy hibridrendszerrel felszerelt erőforrás 272 tagú ménest és 400 Nm-es nyomatékot kínál majd. Később egy 3-literes dízel is elérhető lesz majd. A V6-os hatos manuális vagy 8-sebességes automata váltóval lesz elérhető, míg a 2-literes kizárólag automatával párosítható. A kapcsolható összkerékhajtás mellett megjelent egy automata üzemmód is a Wranglerben, illetve a terepjárási képességek is fejlődtek – ugyanakkor a fordulókör és az irányíthatóság is csökkent, ami közúton is jó szolgálatára lesz a tulajdonosoknak.

A Wrangler mellé számtalan utólagos kiegészítő is elérhető lesz majd. Nincs kétség tehát afelől, hogy az autó minden szempontból fejlődött, de természetesen továbbra is terepen érzi majd legjobban magát, még ha a közúti viselkedése jobb is lett. Az ára minden bizonnyal emelkedik majd néhány százalékot, a piaci bevezetés pedig jövő év elején indul majd.

(Forrás: autopult.hu)